Fins a 30 comarques de Catalunya tenen aquest dilluns un risc molt alt d’incendi –nivell 2 del pla Alfa-, segons els Agents Rurals. La resta de comarques catalanes estan en un perill moderat/alt de foc –nivell 1 del pla Alfa- i només 4 comarques (Pla de l’Estany, Gironès, Pla d’Urgell i Val d’Aran) es troben en un risc baix o moderat d’incendi –nivell 0 del pla Alfa-. A més, hi ha 51 municipis en un perill molt alt d’incendi, entre els quals 9 són del Baix Ebre, 9 del Montsià i 1 de la Ribera d’Ebre: Aldover, Alfara de Carles, l’Ametlla de Mar Xerta, Paüls, el Perelló, Roquetes, Tivenys, Tortosa, Alcanar, Amposta, la Sénia, Freginals, la Galera, Godall, Mas de Barberans, la Ràpita, Ulldecona i Tivissa.
A partir del nivell 2, es prohibeixen o es restringeixen determinades activitats susceptibles de provocar incendis forestals, com ara la possibilitat d’encendre foc, la realització d’activitats esportives, de treballs forestals o agrícoles i l’ús de barbacoes en les àrees de lleure. Els Agents Rurals demanen extremar les precaucions.
La cap regional del cos d’Agents Rurals a l’Alt Pirineu, Anna Servent, ha reconegut que la situació “és molt anòmala” per l’època de l’any, a principis de la primavera. “Ja portem 25 dies amb activació del pla Alfa en risc alt o molt alt d’incendi a Catalunya. Per tant, la situació és anòmala”, ha assenyalat Servent en declaracions a Catalunya Ràdio.
⚠️🔥Demà es manté activat nivell 2️⃣ de Pla Alfa a 30 comarques de #Catalunya per alt perill d'incendi
📞Si veieu una columna de fum truqueu al telèfon @112
✅Precaució! No abaixem la guàrdia! pic.twitter.com/7YEDZucBbV
— Agents Rurals (@agentsruralscat) March 26, 2023
Redacció – T. R.