14.3 C
Amposta

Necessitem solucions sostenibles

Els preparatius de la pròxima reunió de l'Organització de Nacions Unides sobre el canvi climàtic, COP30 del Brasil, ha desforestat part de l’Amazonià per la construcció d’una autopista de quatre vies per arribar a la cimera. Aquestes accions no ajuden a la comprensió de la gent al gran problema que tenim, s’ha de practicar amb bones maneres i aquesta acció no és un bon exemple

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

ONG global ha denunciat a Espanya per destinar gairebé 24 mil milions d’euros en subvencions que són perjudicials parcialment o totalment al medi ambient, la mostra de l’estudi que va encarregar aquesta diu que les subvencions del 2023 són el 2,14% del PIB i el 2024  l’1,7%,aquestes han anat a parar als sectors Transport, Llars i Agrari responsables ells del 50% de les emissions de gasos efecte hivernacle i claus per la transició ecològica. El 86% d’aquestes subvencions van dirigides activitats tòxiques que augmenten la crisi climàtica la biodiversitat sense resoldre els problemes de la desigualtat entre les persones, el sector agrari és el que concentra la major quantitat de subvencions,47,3%, seguit del transport,38%, i el sector de la llar amb consum energètic amb un 14,8% ajuts que són d’anyins perquè no se centren en grups vulnerables o en petites empreses colpejades per les diferents crisis.

La PAC, principal responsable dels ajuts al sector agrari ens condueix al pitjor balanç ambiental i social com a principal responsable alhora que l’impacta de les inversions a la transició del cotxe Híbrid o Elèctric es veu limitat per les poques subvencions al gasoil i les inversions m’entres que la renovació tèrmica està quatre vegades per sota dels objectius que té a l’agenda el PNIEC, Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima, cal pensar que si s’acaben les subvencions marrons i taronges, tòxiques, els recursos per la transició ecològica disposarien de molts més diners sent molt beneficiós per la societat i la seva economia.

El Govern, d’Espanya cal que es posi a treballar de cara a la Quarta Conferència Internacional sobre la Finançament pel Desenvolupament que se celebrarà a Sevilla i la Conferència de les Parts (COP 30) a celebrar a Belem (Brasil). El Govern Hauria d’avançar en la fiscalitat justa i verda que reforcin les mesures econòmiques destinades a la transició econòmica social, és necessari superar les subvencions tòxiques amb inversions responsables com la restauració dels ecosistemes espatllats, abonaments únics per tots els sistemes públics de transport, rehabilitació energètica per a les llars, fons de Transició Agró ecològica per agricultura familiar o un fons climàtic per la protecció de la inflació fòssil, proposta que s’hauria de complementar amb punts de l’agenda Europea per arribar a la descarbonització de l’economia deixant d’utilitzar combustibles fòssils, feina complicada perquè les opcions polítiques que la gent va votant estan escorades a la dreta i ultradreta, són negacionistes del canvi climàtic recolzant totalment els combustibles fòssils i l’energia nuclear, en contra de l’agenda del nostre país Europa, haurem de tenir una convicció ferma per dur l’agenda a bon termini o l’escalfament del planeta continuarà pujant fins a un punt de no retorn.

L’Escalfament Global, els dies de calor extrema s’han multiplicat per quatre des del 1940 fins avui dia, a causa de les activitats humanes sense les quals aquests episodis no haurien existit, conclusió principal de l’estudi publicat per la revista científica PNAS. Al llarg de deu anys aquests científics han pogut constatar que la freqüència, intensitat i la durada dels episodis de calor i les ones marines s’han intensificat, l’escalfament global és el responsable d’un augment d’un 1 °C en la intensitat de la calor i les ones marines. Europa és el continent que més de pressa s’escalfa i les repercussions del canvi climàtic varen ser evidents el 2024 amb estrès tèrmic i inundacions cada vegada més freqüents i virulentes, el Vell Continent (Europa) no havia tingut inundacions tan generalitzades des del 2013 un terç de la xarxa fluvial ha rebut inundacions que van estar molt per sobre de les altes inundacions i el 60% dels ciutadans Europeus varen haver de suportar més dies que la mitjana amb forts estrès tèrmica.

Malaltia i Mort, gairebé 30 mil persones moren cada any al nostre país per factors mediambientals, la contaminació de l’aire, onades de calor, la mobilitat urbana insostenible, la manca de zones verdes o aigua i de tots ells la contaminació atmosfèrica és la principal responsable i factor urbà que més impacta en la salut de les persones a través del càncer de pulmó, infarts o accidents cerebrovasculars. L’augment d’arbres en àrees urbanes ajudaria a prevenir moltes morts al nostre país, la intervenció dels municipis a l’hora de donar permisos a indústries potencialment contaminants també ajudaria a mantenir l’atmosfera neta de contaminants entre altres mesures.

Pensem-hi.

Joan Cunill, tècnic superior mediambiental.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -