El segon dia de l’onada de calor ha superat els registres d’aquest diumenge i ha deixat una temperatura màxima de 42,4ºC a la ciutat de Lleida, segons el Meteocat, cosa que representa la tercera temperatura més alta mai registrada abans de Sant Joan per les estacions del Servei Meteorològic de Catalunya. Alcarràs, amb 42,1ºC de màxima, s’ha apropat al valor màxim, i diverses estacions de Ponent, el Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i la Catalunya Central han superat els 41ºC. És el cas, per exemple, de Vinebre (41,8ºC), Castellnou de Seana (41,6ºC), Torroja del Priorat (41,5ºC) o bé Artés (41,4ºC). Els termòmetres no s’han enfilat tant a les comarques gironines, mentre que les comarques metropolitanes han deixat 39,7ºC a Castellbisbal.

El pic de 42,4ºC a l’estació meterològica de Lleida, registrat al voltant de les cinc de la tarda, ha entrat al podi de màximes abans de Sant Joan arreu del país. De fet, s’ha quedat a menys d’un grau de batre el rècord, que data del 15 de juny del 2022, amb els 43,1ºC del pantà de Riba-roja, a la Ribera d’Ebre. Aquell mateix dia, a Vinebre, a la mateixa comarca, el mercuri es va enfilar fins als 42,6ºC.
La màxima d’un mes de juny segons els punts de mesura del Meteocat es va donar el 29 de juny del 2019, amb 43,8ºC a Alcarràs. A Lleida ciutat, aquella onada de calor també va deixar una màxima de 43,1ºC el mateix dia, i de 42,5ºC el dia abans. Deixant de banda aquests dos registres, aquest dilluns s’ha viscut el dia amb un pic de calor més extrem a la capital de les comarques de Ponent.
La calor també ha estat especialment intensa aquesta tarda a Vilanova de Segrià, amb una màxima de 41,9ºC, així com al Poal (41,7ºC), Gimenells (41,6ºC), Alfarràs (41,6ºC) o bé Torres de Segre (41,5ºC). A les comarques lleidatanes, la temperatura encara superava els 40ºC més enllà de les cinc de la tarda.

A les comarques centrals, la màxima d’Artés és un grau més alta que els 40,4ºC de Cardona, mentre que al Camp de Tarragona, el Priorat ha estat la comarca amb una calorada més significativa, amb valors alts a Torroja del Priorat o bé al Masroig (40,4ºC). A la Ribera d’Ebre, a les Terres de l’Ebre, els 41,8ºC de Vinebre han superat d’altres registres notables com els 39,9ºC del pantà de Riba-roja i els 39,7ºC d’Ascó.
ACN


