14.3 C
Amposta

La campanya flixanca #NoiesEnJoc assoleix l’objectiu: El futbol base i amateur serà mixt la temporada que ve

El futbol català fa un nou pas per la plena igualtat

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Les jugadores tant de futbol com de futbol sala podran participar en qualsevol categoria masculina d’àmbit territorial, sigui amateur o de base. Així ho ha determinat per votació l’Assemblea General Ordinària de la Federació Catalana de Futbol (FCF), celebrada aquest dilluns a la Ciutat Esportiva de Blanes, on els clubs catalans han votat favorablement aquest nou pas per la plena igualtat entre el futbol masculí i el femení. La repercussió que ha tingut la campanya #NoiesEnJoc iniciada a Flix (Ribera d’Ebre) pel cas de la Júlia, acaba provocant una primera i gran decisió, que ja és una realitat. El futbol català serà mixt la temporada 2022-2023.

La modificació reglamentària habilitarà qualsevol futbolista femenina a tramitar llicència federativa en un equip masculí, des d’aquest divendres 1 de juliol, coincidint amb l’inici oficial del nou curs futbolístic. D’aquesta manera, s’elimina el topall pel futbol mixt, fixat ara en la categoria cadet, incorporant també les jugadores en edat juvenil i amateur, que podran competir fins a la Preferent Juvenil masculina, en el primer cas, i fins a la Primera Catalana –temporada 2022-2023– i la Superlliga –temporada 2023-2024–, en el segon.

Així mateix, des de la Federació Catalana de Futbol es donarà un nou impuls al femení a través del desenvolupament del Comitè de Futbol i Futbol Sala femení, que s’encarregarà de marcar les línies mestres d’actuació en aquest àmbit, al llarg de tot el mandat.

La regidora de Flix i diputada al Congrés per ERC, Norma Pujol, ha celebrat la notícia a través de les xarxes socials:

Finalment, altres de les novetats que s’han presentat en l’Assemblea de l’FCF han estat la introducció de la categoria Cadet futbol-11 a partir del pròxim curs 2022-2023, així com la posada en marxa de la categoria Preferent Infantil femenina amb l’arrencada de la temporada 2023-2024.

Notícies relacionades

La campanya flixanca #NoiesEnJoc no s’atura i reclama equips de futbol mixtos fins als 18 anys

El futbol base i amateur català, a un pas de ser mixt la temporada que ve

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -