14.3 C
Amposta

El Consell Comarcal promou el comerç de proximitat amb la campanya ‘Jo compro al Baix Ebre’

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha posat en marxa aquest mes de desembre una campanya de promoció del comerç de proximitat amb el lema ‘Jo compro al Baix Ebre’ que acompanya un dibuix del reconegut artista Ignasi Blanch. Una campanya que pretén donar més visibilitat al petit comerç, un dels motors econòmics de la comarca que més pateix per la crisi de la Covid-19 i l’augment de les compres en línia.

“Enguany més que mai és necessari que apostem pel comerç de proximitat i sostenible, que realitzem les compres de Nadal a les botigues dels nostres barris per tal d’enfortir el nostre teixit comercial, que és motor de l’economia comarcal, però que també contribueix a la vertebració i cohesió del territori”, ha manifestat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura, que aquesta setmana juntament amb el vicepresident del Consell, Jordi Jordan, ha presentat la campanya. També han assistit a la presentació la presidenta de la Federació Comercial de Tortosa, Maria José Ferré; el conseller delegat d’HIFE, José María Chavarría i l’artista Ignasi Blanch.

Concretament, la campanya consisteix en la retolació de cinc autobusos de la companyia HIFE amb la il·lustració d’Ignasi Blanch i el lema ‘Jo compro al Baix Ebre’ durant un període de deu mesos. Pel que fa a les línies seleccionades, són aquelles que recorren els diferents municipis de la comarca: Tortosa-Deltebre; Tortosa-Tivenys; Tortosa-l’Ampolla; Tortosa-Roquetes-Jesús i Tortosa-Paüls. “L’objectiu de la campanya és fomentar el consum del comerç de proximitat dintre de la nostra comarca”, ha assenyalat el vicepresident del Consell Comarcal, Jordi Jordan.

A més, s’han elaborat prop de 12.000 bosses, de material reciclable, amb el mateix lema i dibuix, unes bosses que s’han distribuït entre tots els establiments comercials del Baix Ebre, a través de les associacions i entitats de comerciants o dels ajuntaments en el cas de les localitats més menudes.

Pel que fa al dibuix de la campanya, l’autor ha explicat que ha optat per un traç àgil i fresc i una tipografia feta a mà que transmet un caràcter alegre i dinàmic. “La gent del Baix Ebre té un caràcter decidit, emprenedor i valent i així ho expresso amb la dona de la barca pel riu amb l’instrument o la sirena, que en aquest cas és un home, per tal de trencar estereotips”, ha dit Blanch. La il·lustració també inclou un mandariner i un flamenc, que simbolitzen la fruita i la natura del Baix Ebre.

Aquesta actuació forma part del pla de reactivació socioeconòmica del Consell Comarcal del Baix Ebre i és finançada per l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE). Pel que fa al pla de reactivació inclou tres línies d’actuació: dinamització econòmica i impuls activitat empresarial; promoció dels actius turístics i promoció del producte agroalimentari i de quilòmetre zero.

Redacció – E. C.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -