14.3 C
Amposta

El Consell Comarcal de la Terra Alta presenta un seguit d’inversions econòmiques destinades a reactivar el sector turístic a la comarca

Donar visibilitat a la Via Verda, als productors d’oli i vi i convertir els visitants en prescriptors turístics, entre els objectius principals

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Consell Comarcal de la Terra Alta es va reunir aquesta setmana de manera virtual amb el sector turístic terraltí per presentar el conjunt de projectes que, conjuntament amb els que s’han anat desenvolupant al llarg d’aquest 2020, han de contribuir a la reactivació del sector a la comarca.

En el marc dels plans de reactivació econòmica del SOC, el Consell Comarcal ha contractat dos tècnics, un del sector turístic i un altre del sector agroalimentari, que treballaran de forma conjunta el turisme basat en el producte local i agroalimentari. De forma paral·lela, també s’ha contractat un assessor empresarial que l’ens destina al sector energètic i s’han posat en marxa els projectes que, a través de la subvenció de 100.000 euros rebuda de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE) que es va anunciar el passat dilluns, serviran per reactivar l’economia de la comarca. Tal com ha expressat Neus Sanromà, presidenta del Consell Comarcal de la Terra Alta, el sector turístic és un sector important i sobre el qual s’ha decidit fer una inversió considerable. Amb aquest objectiu, l’ens comarcal ha anunciat a què es destinarà l’ajut de l’IDECE per aconseguir-ho:

-Inversió de 45.000 euros a la Via Verda destinats al seu manteniment, a millorar la il·luminació, al reasfaltat d’un túnel i a la col·locació de comptadors d’usuaris, així com a la reposició de baranes.

-Inversió de 15.000 euros que han finançat una segona onada d’anuncis de la DO del vi Terra Alta a TV3.

-Inversió de 15.000 euros per promocionar l’oli de la Terra Alta. Es crearà un banc d’imatges i càpsules de vídeo promocionals del món de l’oli destinats a ser difosos a través de les xarxes socials. També es realitzarà un espot televisiu que s’emetrà per TV3 durant el primer trimestre de l’any 2021.

-Inversió de 18.000 euros en la instal·lació de suports selfies en indrets d’interès turístic de la Terra Alta. L’objectiu és que els usuaris facin ús d’aquests 14 pals per fer fotografies que es posaran a la seva disposició i es converteixin en prescriptors de la destinació turística mitjançant el fet de compartir aquestes imatges a les xarxes socials.

-Inversió de 7.000 euros destinats a promocionar el producte agroalimentari que s’elabora i es produeix a la Terra Alta per donar visibilitat a productors i productes que elaboren. Es crearà també una pàgina web de fer-ne difusió.

El Consell Comarcal també ha anunciat la finalització del projecte senderista de la Terra Alta. Amb suport del Consorci d’Iniciatives Socioeconòmiques, s’han inventariat més de trenta propostes senderistes i s’han creat nous itineraris relacionats amb els paisatges agraris de la comarca, especialment els que fan referència a l’oli i al vi. L’empresa Terra Roja ha estat l’encarregada de crear sis rutes, tres destinades al públic familiar i tres més per a un públic iniciat que, seguint també les petjades de l’oleoturisme i enoturisme, estan vinculades al paisatge i als patrimonis natural, cultural i etnològic, així com també a la memòria històrica. D’aquesta manera, i amb que es planificarà en breu a Vilalba dels Arcs, la Terra Alta comptarà a partir d’ara amb rutes senderistes en cadascun dels pobles de la comarca.

Per donar difusió a totes les propostes turístiques de la Terra Alta, el Consell Comarcal també ha anunciat que, emmarcat en els pressupostos d’aquest any, treballa en la renovació de la pàgina web que unificarà tots els actius turístics i totes les propostes turístiques que ofereix la comarca.

Redacció – E. C.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -