14.3 C
Amposta

Un pas endavant per millorar el transport públic de les Terres de l’Ebre

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Contribuir a millorar la vida de la gent de les Terres de l’Ebre i fer realitat projectes des del territori i pensant amb el territori són dos dels reptes que m’han guiat en cadascuna de les actuacions que he treballat i defensat des que vaig encetar aquesta etapa, l’any 2021, com a delegat del Govern a les Terres de l’Ebre. 

Per això, la creació de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de les Terres de l’Ebre és un fita històrica. Per què? Perquè ens dotem d’un instrument que ens permetrà una millora, necessària, del transport públic. I, també, perquè fem un pas endavant en la nostra pròpia governança i realitat territorial, les Terres de l’Ebre. L’ATM de les Terres de l’Ebre serà la cinquena del país després de les de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i, per tant, la primera que supera els marcs de l’ordenació de la província.

Una ATM és l’encarregada de coordinar el sistema de transport públic de viatgers en el seu àmbit territorial. Durant el 2024, crearem un Consorci amb les administracions locals de les Terres de l’Ebre, que serà l’encarregat d’aquesta funció i, per tant, d’executar millores en serveis i freqüències de busos urbans, interurbans i trens, així com determinar les tarifes.

Serà el territori qui decidirà. Des de les Terres de l’Ebre gestionarem la mobilitat de les Terres de l’Ebre i podrem incidir en la coordinació d’un tipus de transport a un altre i en la millora de freqüències de pas –que, en paral·lel, ja estem treballant– per desplaçar-nos en transport públic per les Terres de l’Ebre però també a la resta de Catalunya.

A més, això suposarà un estalvi de temps i diners i més comoditat a l’hora de viatjar en transport públic. Perquè la creació de l’ATM de les Terres de l’Ebre suposarà la integració tarifària: un abonament comprat a les Terres de l’Ebre valdrà per qualsevol transport públic de Catalunya, ja que el sistema tarifari integrat permet, amb una única targeta de transport, fer un desplaçament amb transbordaments sense cost dins d’un límit horari.

Al 2024 està prevista la integració del transport públic de les Terres de l’Ebre amb el Camp de Tarragona en un mateix sistema tarifari. Les ebrenques i ebrencs podrem disposar del conjunt de la gamma de títols integrats, inclòs la T-jove per als menors de 30 anys i també del títol de transport T-16, vàlid dels 4 als 16 anys. I, al 2025, està prevista la integració tarifària del conjunt de serveis de transport públic a Catalunya, a través del sistema de la T-Mobilitat Catalunya.

L’ATM de les Terres de l’Ebre ens ha de facilitar millorar la mobilitat amb bus públicde l’interior del Montsià i del Baix Ebre, la connexió de la Ribera d’Ebre amb Tortosa i l’hospital de referència, el transport a demanda a la Terra Alta, les compatibilitats horàries entre els diferents transports públics i tindre més força per resoldre la connectivitat del territori amb Tarragona, Barcelona i València amb trens de velocitat alta. Sense l’ATM, tot això seria més complicat, com ho ha estat fins ara.

Amb l’ATM de les Terres de l’Ebre, el Govern ens posem al costat de la gent de les Terres de l’Ebre: assumim una reivindicació històrica del territori, iniciem un camí diferent per millorar la mobilitat i donem resposta a les necessitats de la ciutadania, garantint que, visquis on visquis, tinguis accés a tots els serveis públics.

Albert Salvadó Fernandez, delegat del Govern a les Terres de l’Ebre

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -