Santa Bàrbara ha viscut aquest cap de setmana la 29a edició de la Fira de l’Oli i la Mediterrània, convertint-se en una de les més exitoses i amb un format renovat que consolida l’oli, l’agricultura i la gastronomia com a grans eixos de l’esdeveniment.
L’edició d’enguany, amb més de vuitanta expositors i un volum estimat de més de 15.000 visitants, va arrancar divendres al matí amb la inauguració oficial encapçalada per la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó. A partir d’aquí, el recinte firal va esdevenir l’epicentre d’un ampli ventall d’activitats per a tots els públics: demostracions de cuina en directe —amb especial interès per la del popular xef Arnau París—, el V Concurs de Tast d’Olis Novells, xerrades tècniques com la de Pep Nogué, el II Concurs de MiniXefs, maridatges musicals amb productes de proximitat, les Gastrosàvies i actuacions musicals i culturals.

La fira també ha fet un pas endavant cap a la internacionalització. Per primera vegada, ha comptat amb la participació de figures de renom europeu com l’oleòloga franco-turca Julide Topsakal, i Andrea Marino, director de FEDEROLIO, la Federació Nacional del Comerç Oleícola d’Itàlia. A més, hi van ser presents la DOP Aceite de Lucena (Còrdova) i la Fira de l’Oli de les Terres de l’Ebre de Jesús.
Lluís Zaera, regidor de Fires, va expressar la seva satisfacció per l’èxit de participació i per la qualitat de les propostes d’aquesta edició. «Ha estat una fira excepcional a tots els nivells. Ja tenim la mirada posada en l’any 2026, quan celebrarem l’edició número trenta, que volem que siga encara més gran».
Redacció R.F



