14.3 C
Amposta

Montserrat Perelló: “Encetem el curs amb restriccions però amb l’experiència de l’èxit aconseguit l’any passat amb escoles obertes i segures”

El curs 202-2022 s’inicia amb un total de 26.628 alumnes, amb menys alumnat a 2n cicle d’Infantil i un lleuger increment a Primària i Secundària

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La directora territorial d’Educació de les Terres de l’Ebre, Montserrat Perelló, ha presentat avui les dades del nou curs escolar 2021-2022 a les comarques ebrenques que s’iniciarà el proper dilluns, 13 de setembre, amb un total de 26.628 alumnes.

La directora territorial d’Educació ha volgut agrair l’esforç de tothom durant el curs passat quan “les mesures aplicades van funcionar molt bé i ens sentim orgullosos de tota la comunitat educativa, professorat, professionals educatius, famílies, ajuntaments i, sobretot, alumnat que ens va donar una lliçó i vam acabar el curs amb l’objectiu assolit d’escoles obertes i segures”.

Montserrat Perelló ha destacat que afronten el nou curs escolar “encara amb restriccions però, amb l’experiència de l’any passat i superada la por i la incertesa d’aquells moments, si bé sense refiar-nos, enguany mantenint les mesures de protecció i amb gran part de la comunitat educativa immunitzada, confiem tenir també un bon curs”. Educació mantindrà les mesures de protecció, també els cribratges de l’alumnat si es detecten casos, i amb els referents Covid dels CAP donant suport als centres educatius.

El curs s’iniciarà amb tota normalitat també als centres educatius que el passat 1 de setembre van quedar afectats pels aiguats, especialment a l’Institut Sòl de Riu i l’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar; a l’Institut d’Estudis Aqüícoles i Ambiental de Catalunya a la Ràpita i a l’Escola l’Assumpció de Deltebre.

Les xifres presentades constaten una lleu reducció d’alumnat al 2n cicle d’Infantil i un lleuger increment a Primària i Secundària (dades provisionals); mentre que hi ha un increment del nombre de docents en 69’5 tant de reforç COVID com d’inclusiva; a més a més  de docents, també hi ha augment de professionals del món educatiu, tècnics d’integració social, educadors socials i tècnics d’educació infantil.

El nou curs 2021-2022 destaca la creació d’una nova llar d’infants a Horta de Sant Joan i són un total de 58 a totes les Terres de l’Ebre, de les quals 11 són rurals del pla experimental; i també destaca el nou Institut Escola El Perelló, que “si bé ja inicialment va ser dissenyat com a tal va néixer com a dos centres diferenciats i no ha estat fins enguany que hem aconseguit crear per fusió el primer institut-escola de les Terres de l’Ebre, que  acollirà tot l’alumnat de 3 a 18 anys” – ha explicat Montserrat Perelló.

Entre les novetats d’aquest curs 201-2022 hi ha l’aposta clara del Departament d’Educació per la Formació Professional “especialment lligada a les demandes dels sectors econòmics del territori i amb l’objectiu que l’alumnat que no supera l’ESO pugui tenir opcions per seguir formant-se amb els graus bàsics de Formació Professional i continuar si volen amb els graus mitjà i superior” – ha destacat Montserrat Perelló.

Així s’han implementat cursos de Formació Professional de Grau Bàsic (FPGB) a l’Institut de Tecnificació Esportiva d’Amposta i a l’Institut de Deltebre; més un curs d’especialització a l’Institut Montsià sobre Ciberseguretat en tecnologies de la informació, molt demandat per l’empresariat. També s’implementen nous Programes de Formació i Inserció (PFI), adreçats al jovent de més de 16 anys que no tenen l’ESO a l’Institut d’Estudis Aqüícoles i Ambientals de Catalunya a La Ràpita d’Auxiliar d’activitats aqüícoles i a l’Institut Sòl de Riu d’Alcanar d’Auxiliar de vivers i jardins. I s’implanten nous certificats de professionalitat amb la col·laboració del SOC a l’Institut de l’Ebre de Mecanització per arrencament de ferritja i el de Muntatge i manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques, que també es farà a l’Institut de Flix; a l’Institut Terra Alta el d’Operacions auxiliars de muntatge i manteniment de màquines i a l’Institut d’Estudis Professionals Aqüícoles i Ambientals de Catalunya el d’Activitats d’engreix d’espècies aqüícoles. També s’impartirà el CFGS Realització de projectes audiovisuals i espectacles a l’institut de l’Ebre.

El nou curs 2021-2022 seguirà amb la implementació del Pla d’Educació Digital, que enlloc dels 5 anys es desenvolupa en 3 anys arran de la pandèmia, amb l’objectiu fixat al 2023 per què tots els centres tinguin l’Estratègia digital i que el 80% dels docents, i alumnat, tingui el nivell de competència digital intermedi.

Finalment, el nou curs 2022-2021 s’iniciarà amb les obres de rehabilitació, ampliació i millora (RAM) que s’han dut a terme a 30 centres educatius amb una inversió de prop de 483.000€ enllestides. També a punt les 2 noves aules a l’Escola Agustí Barberà d’Amposta, amb una inversió de 424.000€ i l’inici de 3 obres de rehabilitació i millora:

  • Escola de Godall. Consolidació i reforç de l’escola, amb una inversió de 405.000€. L’alumnat començarà el curs en dependències municipals.
  • Institut Escola Daniel Mangrané EMD Jesús. Una aula laboratori amb una inversió de 150.000€
  • Institut Juliol Antonio de Móra d’Ebre. Dos aules per donar serveis a la formació d’adults i de l’Escola Oficial d’Idiomes ara en espais cedits pel Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i l’ajuntament de Móra d’Ebre, amb una inversió de 260.000€

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -