14.3 C
Amposta

Masdenverge, més a prop d’aconseguir la tan reivindicada sortida de l’AP-7 al Montsià

Territori estudiarà diverses alternatives per construir una variant a Masdenverge que enllaci també amb l'AP-7

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori va iniciar al desembre la licitació d’un estudi d’alternatives per construir una variant a Masdenverge (Montsià) i que es treballarà perquè el projecte inclogui la tan reivindicada sortida a l’AP-7 al Montsià, per la T-344. Amb un pressupost de prop de 40.000 euros, l’estudi s’adjudicarà abans de mig any i s’ha de redactar en vuit mesos. Inclourà “com a mínim” tres alternatives. Més de 6.400 vehicles passen cada dia per la travessia de Masdenverge, en la qual els dos últims anys s’han produït dos víctimes mortals per atropellament. L’alcalde René Gonel ha celebrat que es faci “el primer pas” per concretar una solució que acabi “amb la difícil convivència” que suposa per al poble.

En la seva primera visita a les Terres de l’Ebre com a director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat ha presentat l’estudi previ d’alternatives per fer una variant de la T-344 a Masdenverge. L’alcalde René Gonel ha agraït que “es comenci posar fil a l’agulla” per aconseguir un projecte “molt lluitat”. “El volum de trànsit que passa per la carretera ens preocupa, hi ha hagut dos accidents mortals des que soc alcalde -la travessia registra també nombrosos i constants accidents i ensurt amb ferits més lleus-, i estic molt content perquè s’ha de començar de zero i aquest és un pas ferm”, ha dit.

Que l’estudi pugui incloure la reivindicada sortida i entrada de l’autopista AP-7 a la comarca del Montsià seria, segons Gonel, “un èxit comarcal” i en benefici de tots els municipis de l’interior de la comarca. “Serien dues coses que necessitem en l’àmbit del municipi i de la comarca i ens aniria molt bé”, ha insistit el batlle.

Prat ha reconegut “la difícil convivència” del municipi amb la travessia de la T-344. El director gener ha recordat totes les millores per reforçar la seguretat que s’han fet a la via durant anys: un separador central entre els dos sentits de circulació, la reducció de l’amplada dels carrils, la rotonda a l’entrada des de Santa Bàrbara o els semàfors amb polsadors per als vianants que es van habilitar l’any passat. “Així i tot, és veritat que hem de tenir a l’horitzó la nova variant i l’estudi és el primer pas per acostar-nos a l’objectiu”, ha defensat Prat.

L’alcalde de Masdenverge, René Gonel, al centre, i la directora territorial Lídia Pino i el director d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, en la presentació de l’estudi d’alternatives de la variant de la T-344. ACN

Les normes subsidiàries de Masdenverge tenen una reserva en el seu planejament urbanístic per fer una variant pel sud-oest del municipi. Ara bé, l’estudi valorarà més opcions, com a mínim tres. L’alcalde no té cap preferència. “Ara és començar de zero i veure el ventall de possibilitats per escollir entre tots el més adequat”, ha dit.

La T-344 connecta Amposta amb els pobles de la plana interior de la comarca, on es localitza la indústria del moble de la Sénia i nombroses explotacions agropecuàries amb els principals eixos viaris. De mitjana diària hi passen més de 6.400 vehicles. Un grup de veïns va recollir l’any passat centenars de firmes per reclamar una solució que els eviti conviure diàriament amb aquest elevat volum de trànsit, sobretot de vehicles de gran tonatge.

ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -