14.3 C
Amposta

Les Terres de l’Ebre avancen amb Pedro Sánchez, també amb infraestructures

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El 23 de juliol la ciutadania decidirà quin serà el pròxim president de Govern, l’elecció està clara, Pedro Sánchez o Feijóo amb Vox, avançar o retrocedir. Les Terres de l’Ebre tenim molt a dir, s’imposa fer un breu repàs de les actuacions més importants al nostre territori en infraestructures.

Hem accelerat l’execució les obres del corredor del Mediterrani, per cada quilòmetre que construïa el PP el govern de Pedro Sánchez n’ha construït cinc. L’abril de l’any passat es van adjudicar les obres de millora de les instal·lacions de senyalització del tram Castelló – L’Ametlla de Mar i el ramal fins a Tortosa per valor de més 68 milions d’euros. Estem parlant d’implantar els equipaments ERTMS, que és el sistema europeu de gestió del trànsit ferroviari.

El novembre del mateix any es van adjudicar 167 milions d’euros entre Catalunya i la Comunitat Valenciana, estem parlant per exemple, que ja s’han comprat 100.000 travesses per canviar a ample internacional el tram de Castelló – Vinaròs – Vandellòs – La Boella. Per il·lustrat la importància d’aquest obra, no només per a les Terres de l’Ebre, sinó per al conjunt de l’Estat, dir que els economistes calculen que el PIB espanyol augmentarà un 2,2% a conseqüència dels avantatges que comportarà la seva utilització.   

La nostra proposta és la construcció d’un hub logístic ferroviari a l’Aldea, amb la participació de totes les administracions públiques i del sector privat. Ens permetria reduir la petjada de carboni i abaratir els costos de transport, que actualment es realitza per carretera. La saturació del sòl industrial a la província de Barcelona és una bona oportunitat per generar una alternativa més atractiva al nostre territori, això porta a la par la necessitat d’ampliar amb nous terrenys el polígon Catalunya Sud i continuar la seva millora dels serveis.

Ja s’estan fabricant els nous combois per renovar el parc de trens regionals a partir de l’any 2025 de la línia R-15 i R-16. A Catalunya, segons preveu el Pla de Rodalies, es destinaran 101 nous trens: 56 substituiran el material de més antiguitat mentre que els altres 45 permetran incrementar el parc per atendre la nova demanda prevista. Els nous trens seran més còmodes i accessibles, augmentaran la capacitat de passatgers i oferiran connectivitat de Wi-Fi. 

Pel que respecta a la xarxa viària, ja està adjudicat el projecte constructiu de l’ampliació del tercer carril de l’autopista AP7, entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, aquesta fase representarà una inversió de 162 milions d’euros. De la mateixa manera el Govern d’Espanya transferirà els recursos econòmics a la Generalitat perquè executi 16 sortides d’autopista a Catalunya, entre aquestes la nova sortida al Montsià, una proposta que ja portàvem al programa electoral anterior, com l’alliberament dels peatges que vam fer realitat fa dos anys.

No podem oblidar la N-420, ja s’ha licitat el projecte constructiu de la circumval·lació de Gandesa, i està pendent la de Corbera d’Ebre. No obstant això, cal estudiar una sortida a la població de Móra d’Ebre per facilitar la mobilitat. L’A-7 necessita un impuls per retrobar el consens polític i social per tal de planificar la seva construcció, que va quedar aparcada a la dècada del 2000 entre altres per desacords amb el seu traçat. 

Hem fet molta feina, però per culminar-la necessitem el teu vot, un vot per avançar a les Terres de l’Ebre.   

Manel de la Vega Carrera, candidat al Senat pel PSC

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -