14.3 C
Amposta

La vicepresidenta Vilagrà inaugura l’Oficina d’Atenció Ciutadana Mòbil a Godall

Aquesta oficina mòbil és una furgoneta amb connexió 5G via satèl·lit que recorrerà els municipis rurals per donar suport i acompanyament a les persones que necessitin fer tràmits d'una manera ràpida i senzilla

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La vicepresidenta del govern, Laura Vilagrà va presentar aquest cap de setmana, a Godall, el nou projecte pilot de la Generalitat, l’Oficina d’Atenció Ciutadana Mòbil que vol acostar l’administració pública a les zones rurals del país. En la presentació van participar l’alcalde de Godall, Alexis Albiol; el delegat del govern, Albert Salvadó; la directora general de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, Ester Manzano; el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Marc Realp; i el director d’i2CAT, Sergi Figuerola, i la directora dels Serveis Territorials d’Administració Local a les Terres de l’Ebre, Pilar Caballé.

D’esquerra a dreta, Pilar Caballé, Marc Realp, Ester Manzano, Laura Vilagrà, Albert Salvadó i Sergi Figuerola

Aquesta oficina mòbil és una furgoneta amb connexió 5G via satèl·lit que recorrerà els municipis rurals per donar suport i acompanyament a les persones que necessitin fer tràmits d’una manera ràpida i senzilla. De moment és una prova pilot que durarà un any, i cada setmana recorrerà una comarca. Els horaris seran els següents:

  • La primera setmana del mes recorrerà la comarca del Baix Ebre, visitant el dilluns Benifallet, dimarts Paüls, dimecres el Perelló, dijous Tivenys i divendres Xerta.
  • La segona setmana del mes recorrerà la comarca del Montsià, visitant el dilluns Alcanar, dimarts Freginals, dimecres Godall, dijous el Mas de Barberans i divendres la Sénia.
  • La tercera setmana del mes recorrerà la comarca de la Ribera d’Ebre, visitant el dilluns Ascó, dimarts Flix, dimecres la Palma d’Ebre, dijous Riba-roja d’Ebre i divendres la Torre de l’Espanyol.
  • La quarta setmana del mes recorrerà la comarca de la Terra Alta, visitant el dilluns Arnes, dimarts Bot, dimecres Caseres, dijous la Fatarella i divendres la Pobla de Massaluca.
La vicepresidenta Vilagrà en la presentació de l’Oficina d’Atenció Ciutadana Mòbil.

La vicepresidenta del Govern, Laura Vilagrà ha afirmat que aquest projecte respon a la voluntat del Govern “de posar al centre la ruralitat i millorar tots els serveis que tenen els municipis rurals, sovint petits en població per grans en actius“. En paraules de la vicepresidenta, “la innovació tecnològica no és només de grans ciutats, sinó també de pobles petits“, i va afegir que “des del Govern estem treballant per reduir la bretxa digital, acostar-nos i està sempre al servei de la ciutadania“. 

El projecte pilot de l’oficina mòbil s’ha desplegat a les Terres de l’Ebre per sinergies amb el govern ebrenc i forma part del conjunt d’accions de transformació digital de l’Administració, que impulsa el Govern de Catalunya, a través de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, i té un doble vessant: facilitar l’accés als serveis públics digitals amb una atenció presencial de suport i transformar els serveis públics mitjançant la innovació. Tot sota l’objectiu de lluitar contra la bretxa digital i l’exclusió social. 

L’oficina integra l’acompanyament a la ciutadania, sota el lideratge de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, amb el suport dels agents territorials i municipals, i alhora s’emmarca en el programa Tecnologies Digitals Avançades (TDA) 5G Rural que coordina la Secretaria amb el centre de recerca i2CAT, per tal d’oferir serveis inclusius a la ciutadania, dinamitzar el teixit industrial arreu i aportar solucions a les barreres digitals a les zones rurals.

Imatge de l’Oficina d’Atenció Ciutadana Mòbil.

La fundació I2CAT ha incorporat a l’oficina mòbil un sistema de comunicacions que permet combinar i agregar diferents tecnologies d’accés per ràdio, com ara telefonia mòbil i per satèl·lit, mitjançant un sol dispositiu. Aquest tipus d’agregador permet millorar significativament l’amplada de banda i la resistència d’una connexió, quan la connectivitat d’una o diverses tecnologies està limitada o fins i tot interrompuda.

Aquest nou servei s’afegeix al conjunt de canals mitjançant els quals les persones poden sol·licitar serveis a l’administració. Ja sigui per via presencial a les OAC o els Serveis Territorials, per via telemàtica, amb l’opció d’acompanyament per videoatenció, per telèfon, trucant al 012, o sol·licitant una tramitació atesa. Tota la informació relacionada es pot trobar a l’apartat d’acompanyament del web de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana i es pot accedir als serveis directament al web gencat.cat.

Redacció L.P.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -