14.3 C
Amposta

Junts per l’Ebre, en contra de la reducció de velocitat a l’AP-7, reclama mesures efectives com un tercer carril

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Junts per Catalunya a les Terres de l’Ebre està en contra de la reducció de la velocitat de 120 km/h a 100 km/h al tram ebrenc de l’AP-7, de l’Ampolla a Calafat. Des de l’alliberament dels pegats, l’AP-7 ha tingut un augment notable de trànsit i, per tant, també ha augmentat l’accidentalitat. En conseqüència, segons apunta Junts en un comunicat, “fa pocs dies el conseller d’Interior informava que més del 90% dels sinistres que es produeixen a l’AP-7 són per encalçament, i aquest encalçament es produeix en la majoria dels casos quan un camió avança un altre camió i la velocitat del carril ràpid passa de 120 km/h a 70 o 80 km/h”. Aquest fet demostra, com afirma el partit, que “no és la velocitat el causant dels accidents i, per tant, no és la utilització de radars o limitacions de velocitat el que evitarà l’alta accidentalitat”.

Junts per l’Ebre creu que és necessari un tercer carril al tram ebrenc de l’AP-7 perquè els camions hi circulin, i mentre aquest carril no arriba, asseguren que cal la prohibició d’avançar-se entre camions en determinades franges, de manera que els vehicles pesants no impedeixin la circulació fluida de la resta de vehicles. Segons Junts, “també cal un augment de vigilància perquè la gent no circuli pel carril central i vagi per la dreta, així com mesures de regulació de trànsit efectives quan hi ha un accident a la via”.

L’aldeana Irene Negre, diputada de Junts al Parlament, recordava el passat mes de juny en seu parlamentària el posicionament vers la problemàtica, indicant que “l’Estat no ha tingut previsió a l’hora d’alliberar peatges, ni amb les obres ni amb els problemes circulatoris que generaria. És clau que es prenguin mesures efectives i reals per resoldre una qüestió que han generat ells. L’Estat, com a responsable del problema generat, hauria de rescatar les autopistes de peatge que ens queden a Catalunya, tal com ha fet amb les radials de Madrid. Una vegada més som ciutadans de segona per a Madrid”.

A més a més, des de Junts també apunten al Departament d’Interior, a qui li reclamen “mesures de control i vigilància, no de recaptació”. “La seguretat dels conductors, tots els conductors, és responsabilitat de totes dues administracions. Menys recaptar i més mesures efectives i reals”, afirma el partit en el comunicat.

Des de Junts per Catalunya a l’Ebre proposen que mentre no es fa un tercer carril, “és imprescindible que es prohibeixi als camions avançar-se en moments de màxima afluència de vehicles o fer-los circular per l’N-340. Aquesta prohibició és la que han de controlar els Mossos. Els radars produeixen un efecte recaptatori i, efectivament, dissuadeixen els conductors d’excedir la velocitat permesa, però no evitaran els accidents”.

Finalment, exigeixen “una aposta ferma i clara” per la intermodalitat de manera que la càrrega que avui circula per les carreteres amb camions ho faci amb tren. “No és només per treure camions de llarg recorregut de la carretera, sinó perquè és imprescindible la descarbonització de la mobilitat i complir amb els objectius de desenvolupament sostenible”, conclouen.

Redacció – I. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -