14.3 C
Amposta

El Grup d’Acció Local Mar de l’Ebre presenta la campanya “De la mar, al plat!”

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Grup d’Acció Local Mar de l’Ebre ha presentat aquest matí des d’Ebre Terra (Deltebre) la campanya de promoció de peix i marisc fresc de llotja “De la mar, al plat!”. Una campanya que té un doble objectiu, per una banda incentivar el consum de peix i marisc fresc de les confraries de pescadors de les Terres de l’Ebre a poques setmanes del Nadal, i en segon lloc fer possible que les noves generacions optin per consum de peix fresc en detriment de peix d’altres zones del món i de molta menys qualitat. L’acció ha comportat l’elaboració de receptes innovadores de tres espècies de la mar de l’Ebre ( pop, moixarra i rap) que han cuinat tres cuiners de referència de la Ràpita, Deltebre i l’Ametlla de Mar. Els cuiners que han participat són Albert Guzman, Sergi Piñol (Les Dunes) i Miquel Tomàs (La Taverna del Port). A part de la pròpia recepta, s’han elaborat uns vídeos que pretenen explicar de forma pedagògica i pels mateixos cuiners com es netegen els peixos i quins secrets són els millors per tastar aquests productes. Finalment, aquesta acció pretén fidelitzar el sector de la restauració a les Terres de l’Ebre que opten per comprar peix i marisc de llotja, fel pel qual cada confraria de Pescadors lliurarà uns davantals corporatius de la campanya.

El gerent del GALP Mar de l’Ebre ha donat els detalls de la campanya que té doble missió “promoció però sobretot conscienciació a la ciutadania que el peix fresc juga un paper clau en la nostra salut” ha expressat Joan Alginet. En aquest sentit ha explicat que s’elaboraran uns vídeos pedagògics amb els tres cuiners que participen de la campanya que es difondran mitjançant les xarxes socials del GALP i per la premsa de territori. “El GALP té una missió important de posar en valor el producte de la mar de l’Ebre, i pensem que amb accions que difonguin aquesta riquesa, surt guanyant el sector pesquer però sobretot el conjunt d’accions derivades, com són el turisme i la restauració” ha afirmat Alginet.

La presentació ha anat a càrrec de Laura Fabra, consellera comarcal d’Ebre Terra; Jordi Gaseni, alcalde de l’Ametlla de Mar i president del GALP Mar de l’Ebre i de Jesús Gómez, director dels serveis territorials d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l’Ebre. Han assistit també els representats de les tres confraries de Pescadors que han participat de la campanya, la de Deltebre, la de l’Ametlla de Mar i la de Sant Carles de la Ràpita.

Redacció – T. R.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -