14.3 C
Amposta

Agricultura promou la valorització de l’avellana per fer créixer el seu consum a les llars catalanes

La campanya "Temps d'Avellana" en reparteix 2.000 bosses

El més vist

spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -

A les llars catalanes es van consumir 955 tones d’avellanes l’any 2019, una xifra que es vol impulsar amb una campanya per fer valer i donar a conèixer aquesta fruita seca. L’Oficina Tècnica de l’Avellana, impulsada pel Departament d’Agricultura i Alimentació i gestionada pel centre tecnològic Eurecat, ha impulsat la campanya ‘Temps d’Avellana’ en què s’han repartit 2.000 paquets d’avellana DOP Reus, entre altres iniciatives. Coincidint amb el Dia Mundial de l’Avellana, aquest dimecres al Centre Gaudí de Reus es reparteixen bossetes d’avellanes als visitants, els aparadors comercials de la ciutat s’han decorat sobre l’avellana i es reparteixen pots de vidre amb serigrafies i un cartell informatiu.

A Catalunya hi ha gairebé 9.000 hectàrees d’avellaners. El 90% estan a la demarcació Tarragona i la resta a Girona. Segons dades d’Agricultura, els pagesos que tenen avellaners els tenen com a cultiu principal, amb més del 70% de les seves explotacions dedicades a aquesta fruita seca. Actualment, un 20% de les plantacions del Camp de Tarragona tenen menys de deu anys i, per tant, encara no han entrat en plena producció.

Per garantir el futur del sector, el director de l’Oficina Tècnica de l’Avellana i tècnic del departament d’Innovació Turística d’Eurecat, Jaume Salvat, ha destacat que els esforços se centren a crear la Interprofessional de l’Avellana, una estructura que permeti unificar estratègies i ajudi a organitzar tots els agents. L’Oficina també ofereix suport especialitzat a la innovació per a petits productors i cooperatives. L’objectiu és millorar la competitivitat i proveir el mercat amb el millor producte així com crear un panel de tastadors experts oficial.

Aquesta fruita seca compta amb la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Avellana de Reus. Les varietats que es protegeix són la negreta, paueteta, gironella, morella i culplana, tradicionalment conreades en una àmplia zona de les comarques tarragonines, des de l’Alt Camp fins a la Terra Alta. La DOP agrupa cooperatives, agrupacions de productors, empreses comercialitzadores i petits productors. L’any passat es van comercialitzar al detall 131.208 quilos d’avellana en gra amb el segell de la DOP, amb un volum de negoci de 3 milions d’euros.

El 9 de desembre és el Dia Mundial de l’Avellana i aquest dimecres es commemora amb diferents iniciatives per promocionar-la. S’ha editat un vídeo sobre la qualitat i la vinculació d’aquesta fruita seca amb els reusencs, i també sobre els seus usos gastronòmics durant tot l’any, des dels gelats i les orxates, als torrons, la pastisseria, les postres o el pa.

Unes 3.000 persones – la meitat escolars- i 23 entitats han participat en la campanya ‘Temps d’Avellana’ que va començar a l’octubre. S’han fet xerrades, concursos de dibuix, tastos, visites i sortides. En aquesta campanya s’han repartit 2.000 paquets d’avellana DOP Reus per promoure-la entre els consumidors.

Font: ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -