L’operació de la Guàrdia Civil del dia 29 d’octubre passat en cinc municipis ebrencs en contra d’un grup especialitzat en el desembarcament i distribució d’haixix s’ha saldat amb dues persones detingudes i vuit més investigades. Durant la investigació, iniciada arran un desembarcament frustrat de 689 quilos d’haixix en una platja de Vinaròs l’abril de 2023, s’han detingut cinc persones en total, bloquejat comptes bancaris i productes financers a set persones físiques i una empresa, a més de dotze immobles i vuit vehicles. Segons l’institut armat, el grup es dedicava a facilitar la logística a les xarxes de narcotraficants que desembarcaven droga a la costa ebrenca i hauria arribat a blanquejar fins a 600.000 euros.
Els sis escorcolls practicats la matinada del dia 29 d’octubre van tenir lloc en domicilis d’Alcanar, Ulldecona, Santa Bàrbara, Tortosa i dos a la Ràpita. Van arribar a mobilitzar fins a 140 agents de la Guàrdia Civil de Barcelona, Tarragona i Tortosa. Entre els detinguts figuren dues persones considerades com a les responsables de l’organització. A un d’ells se li va trobar una pistola de 9 mm carregada quan fugia. També se’ls van intervenir tretze rellotges de luxe, joies, 766 grams d’haixix, tres vehicles, 26.840 euros en efectiu, mostres de fardells buits i documentació diversa.

A mitjans abril de 2023, la Guàrdia Civil va interceptar 689 quilos d’haixix en fardells en una platja de Vinaròs, a més de 63 garrafes amb 25 litres de combustible. Estirant el fil d’aquesta troballa, els investigadors de la policia judicial van aconseguir també trobar a la zona d’Alcanar dues furgonetes carregades de garrafes de combustible i efectes que porten les narcollanxes per a les travesses. També van localitzar 20 persones que haurien fet de carregadors dels fardells.
Segons l’institut armat, l’organització estava especialitzada a oferir a les xarxes de narcotràfic la logística necessària un cop arribaven les llanxes carregades de droga a la costa. Aportaven el personal per a la descarrega i els vehicles per traslladar l’haixix fins a les anomenades “guarderies“. També s’encarregaven de subministrar el combustible necessari per al retorn de les embarcacions.
Les investigacions haurien descobert un entramat de blanqueig de capitals amb el qual el grup hauria pogut “legalitzar” un total de 600.000 euros. Uns fons que s’haurien canalitzat mitjançant transaccions “complexes“, amb inversions en productes financers, la compra d’una dotzena d’immobles i també vehicles d’alta gamma, que han estat bloquejats a sol·licitud de la Guàrdia Civil per evitar la dispersió del patrimoni.
Les diligències del cas, juntament amb els detinguts i el material decomissat, van ser posats a disposició del jutjat número 3 de Reus.
ACN