14.3 C
Amposta

[ÀUDIO] Ajuntaments i Consells denuncien els greuges dels nous serveis ferroviaris a les Terres de l’Ebre

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Els presidents i les presidentes dels quatre consells comarcals de les Terres de l’Ebre han convocat d’urgència els Consells d’Alcaldes respectius amb motiu de l’entrada en funcionament del Corredor del Mediterrani ferroviari i dels greuges que implica per les comarques ebrenques. Així, avui s’han reunit el Consell d’Alcaldes del Baix Ebre, el del Montsià, el de la Ribera d’Ebre i el de la Terra Alta. “Els presidents i les presidentes dels consells comarcals hem decidit fer un front comú i hem proposat als alcaldes que els respectius plens aproven una moció per un servei ferroviari digne a les Terres de l’Ebre, un servei que ha empitjorat amb l’entrada en funcionament del desdoblament de la via ferroviària entre Vandellòs i Tarragona”, ha  explicat la presidenta del Consell Comarcal de la Terra Alta, Neus Sanromà, que juntament amb el president del Consell del Baix Ebre, Xavier Faura; el president del Consell del Montsià, Joan Roig i la presidenta de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim, han explicat els acords que s’han adoptat.

Els responsables dels ens comarcals ebrencs han comparegut en roda de premsa a l’estació de ferrocarril de l’Aldea, acompanyats per alcaldes i regidors del Baix Ebre, on han explicitat el suport a la mobilització convocada per la Plataforma Trens Dignes aquest diumenge, una acció de protesta per la retirada del servei Euromed i per l’empitjorament del servei de rodalies i llarga distància. En aquest sentit, el document que s’ha consensuat als Consells d’Alcaldes reclama al ministeri de Foment el manteniment de les aturades dels Euromed a l’estació de l’Aldea amb la bonificació de la tarifa.

A més dels trens Euromed, el manifest demana que s’incremente el servei de trens tipus Avant, amb origen i destí a l’estació de Tortosa (i amb aturada l’Aldea), per a garantir amb una freqüència regular una connexió ràpida tant amb Barcelona com amb l’estació del Camp de Tarragona. “Cada vegada hi ha més despoblament a les Terres de l’Ebre i un dels motius és la manca de comunicacions ràpides i segures, mentre que podem constatar com altres poblacions, com Figueres, no perden població, ja que tenen una bona connexió amb les principals àrees d’activitat econòmica”, ha manifestat Faura, que hi ha afegit: “No hem de parar de reivindicar fins que tots els trens de velocitat alta que passen per l’estació de l’Aldea s’hi aturen.”

Els presidents dels consells comarcals ebrencs, alcaldes i regidors atenent els mitjans de comunicació davant l’estació de l’Aldea. Foto del 16 de gener de 2020. ACN

 

Declaracions del president del Consell del Montsià, Joan Roig (ACN)

Declaracions de la presidenta del Consell de la Terra Alta, Neus Sanromà (ACN)

Declaracions de la presidenta del Consell de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim (ACN)

Declaracions del president del Consell del Baix Ebre, Xavier Faura (ACN)

Per la seua banda, el president del Consell del Montsià ha assenyalat que el document que han plantejat als respectius Consells d’Alcaldes exigeix millorar la connectivitat de les Terres de l’Ebre, des de l’estació de l’Aldea, amb el nord de Castelló i València mitjançant els serveis regionals i l’alta velocitat. “L’Ebre és un territori de cruïlla i requereix que les connexions amb alta velocitat i trens regionals tinguen un servei adequat, i cal que siguem punt d’inici o arribada d’alguns serveis ferroviaris que connecten amb el nord de Castelló”, ha dit Roig.

L’acord també inclou la demanda d’un calendari d’actuacions i inversions a la línia R15, que és una les que presenta més deficiències del país i on les freqüències i els horaris no s’adapten a les necessitats dels passatgers. “Exigim un calendari d’actuacions i inversions a les estacions i la línia ferroviària R15 per tal d’acabar amb els punts deficients que provoquen la reducció de la velocitat dels combois i nombrosos incidents”, ha explicat la presidenta del Consell de la Ribera d’Ebre. De fet, la posada en marxa de la variant de Vandellòs ha fet augmentar la durada del temps de trajecte dels trens regionals de les línies R15 i R16 fins a la capital catalana respecte del 2016.

Finalment, els presidents i les presidentes dels consells comarcals reclamen l’establiment de serveis ferroviaris puntuals i semidirectes entre la Ribera d’Ebre, el Camp de Tarragona i Barcelona, per així reduir la durada del trajecte.

Redacció – V. Ll.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -