L’Ajuntament d’Amposta i APASA han posat en marxa una campanya pública per recollir adhesions a la candidatura de l’entitat a la Creu de Sant Jordi, una de les màximes distincions que atorga la Generalitat de Catalunya a persones i col·lectius amb una trajectòria destacada en l’àmbit social i cívic.

La proposta arriba en un any especialment simbòlic per APASA —Associació de Famílies i de Persones amb Discapacitat Intel·lectual i del Desenvolupament de les Terres de l’Ebre—, que enguany celebra el seu 50è aniversari. L’Ajuntament ha impulsat la candidatura com a reconeixement a mig segle de feina vinculada a la inclusió social, la defensa dels drets i l’acompanyament de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. La regidora de Drets Socials i Ciutadania, Núria Ferré, també ha volgut remarcar que el reconeixement «també és per a les famílies, les persones usuàries, els professionals, els voluntaris i totes les persones que han fet créixer aquest projecte durant cinquanta anys».
Des d’APASA, la presidenta de l’entitat, Mercè Barbera Fígols, ha destacat que la trajectòria de l’entitat ha estat construïda «des de la proximitat, l’estima i el compromís amb les Terres de l’Ebre» i ha volgut posar en valor el suport col·lectiu durant aquestes dècades: «quan una comunitat treballa unida és capaç de transformar realitats».
La campanya busca ara sumar el suport de ciutadania, entitats i institucions del territori per reforçar una candidatura que posa l’accent en la dimensió social de la tasca desenvolupada per APASA durant aquestes cinc dècades. L’entitat ha atès més de 500 persones i les seves famílies al llarg de la seva trajectòria, impulsant serveis i incitatives orientades a la creació d’oportunitats, la promoció de l’autonomia personal i la construcció d’una societat més inclusiva i cohesionada. Qualsevol persona, entitat o institució que vulgui donar suport a la candidatura, pot fer-ho a través d’un formulari de la pàgina web d’APASA (www.apasa.org).
El director d’APASA, Manel Pech, ha posat en valor que la candidatura «és sobretot un reconeixement a la gent de les Terres de l’Ebre», pel suport que han mostrat sempre a la inclusió de les persones amb discapacitat i de les seves famílies. També ha tingut unes paraules per «als professionals que han estat sempre al nostre costat durant aquests cinquanta anys, així com a les entitats i administracions que han acompanyat el projecte».
Des de l’Ajuntament, la tinenta d’alcalde d’Amposta Núria Marco ha subratllat l’impacte que ha tingut APASA en les polítiques municipals, assegurant que l’entitat ha ajudat a incorporar «la mirada de la inclusivitat de manera transversal» dins l’administració. «Tindre una entitat com APASA al costat de l’Ajuntament, que ens impulsa i ens ajuda a incorporar la inclusió en totes les polítiques, és una sort i un orgull per a la ciutat» ha afirmat.
Amb aquesta candidatura, l’Ajuntament i APASA volen reivindicar el paper que l’associació ha mantingut al llarg dels anys en la defensa de la qualitat de vida i dels drets de les persones amb discapacitat i de les seves famílies, una tasca que continua plenament activa mig segle després de la seva creació.
Redacció A.M


