14.3 C
Amposta

Pere Albacar: “Darrere d’Olinyó 1870 hi ha una massa social formada per més de 2.000 famílies”

El director general de l'empresa ebrenca Olivite Export ens desvela què hi ha darrere de la nova marca d'oli d'oliva "Olinyó 1870"

- Anunci -spot_img

El més vist

- Advertisement -

L’empresa ebrenca Olivite Export, després de poc més d’un any d’activitat, ha tret al mercat una nova marca “Olinyó 1870. Famílies d’oli” amb què vol convertir-se en referent del sector arreu del país. La previsió es començar a comercialitzar-lo a partir de l’any vinent.

L’acte de presentació de la nova marca va tenir lloc la setmana passada a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa i va ser presidit per la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, Teresa Jordà.

Per conèixer més sobre aquesta marca, Imagina Ràdio ha entrevistat al director general d’Olivite Export, Pere Albacar:

1. D’on prové el nom d’Olinyó 1870?

La marca “Olinyó 1870. Famílies d’oli” neix de l’acord de cinc pobles que busquen un objectiu en comú, el de donar valor a la producció de les seues explotacions agrícoles. És un nom amb molt de significat. Olinyó és el nom d’un poble imaginari que pretén unir, agermanar els agricultors de les cooperatives i 1870 és un homenatge als inicis de l’empresa Juan Ballester Roses Sucessores. En definitiva, Olinyó 1870, és un poble de pobles, que pretén donar a conèixer l’oli d’oliva que generació rere generació la gent les Terres de l’Ebre ha sabut conrear i preservar. És l’economia de moltes famílies, la història de molts de pobles i una activitat en plena convivència en la natura i medi ambient.

2. Quins olis inclou aquesta marca?

Inclou l’oli d’oliva verge extra, oli d’oliva intens i oli d’oliva suau; i en un futur pròxim, oli d’oliva verge extra ecològic.

3. Per què voleu convertir aquesta marca en l’oli d’oliva de referència a tot Catalunya?

Les Terres de l’Ebre són els majors productors d’oli d’oliva de Catalunya, però no hem estat capaços d’explicar aquesta feina. És una assignatura pendent que volem explicar a la resta del país per donar valor a aquest producte tan quotidià de casa nostra i que forma part de la nostra cultura, tradició i història.

4. Quins són els principals objectius d’aquesta nova marca?

El que volem ser líders en vendes, però som conscients que al mercat existeixen moltes marques d’oli, la feina és difícil… però, darrere de la nostra marca, existeix una massa social formada per més de 2.000 famílies de les nostres terres, que li donen al projecte una essència i una història molt personal que les altres marques no han aconseguit fer. I aquestes famílies són les que han d’explicar el projecte al seu voltant, explicant el valor del seu treball i la seua vocació per l’agricultura.

5. Olivite Export preveu comercialitzar aquests olis fora de Catalunya?

De moment, aquest projecte, és a escala regional, volem anar a poc a poc. Volem que la gent provi el producte i cregui en ell i en un futur no descartem que pugui ser comercialitzat a diferents mercats.

6. Què representa Olinyó 1870 per a les Terres de l’Ebre?

Clarament, és un projecte que representa ganes de créixer, emprenedoria, valentia… vivim en un món molt globalitzat, on cada cop els més grans són més grans i els petits més petits. Nosaltres sempre ens definim com una empresa petita dintre del sector de l’oli, i volem continuar sent així. Però tenim clar que volem ser el suport de centenars d’agricultors de les nostres terres i ajudar-los a fer créixer les seues produccions, incentivar-los a millorar la qualitat i fer de l’agricultura un motor econòmic potent de les nostres terres.

7. Olivite Export preveu comercialitzar altres productes?

Volem créixer a poc a poc, com una olivera, fent bé les coses que sabem fer. Però tampoc no ens podem tancar mai de banda en fer coses diferents, amb això vull dir, que si un dia el mercat o les famílies d’agricultors que tenim al darrere, ens plantegen un nou repte, segurament que lluitarem per ell.

Olivite Export

Aquesta empresa ebrenca es va constituir entre les cinc cooperatives de les Terres de l’Ebre, fet únic al país, per a poder adquirir i continuar amb la tasca de la unitat de negoci d’oli d’oliva de Juan Ballester Rosés, Sucesores S.A. (JBRS, SA), empresa oleícola de les Terres de l’Ebre amb més de 150 anys d’història, dedicada al refinament de l’oli d’oliva, al seu envasat i a la comercialització d’oli d’oliva extra verge i refinat.

Presentació de la marca Olinyó 1870 de l’empresa Olivite Export | Cedida

Redacció – V. Ll.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -