Vinebre arriba als 44,1ºC, el setè valor més alt mai registrat per una estació del Meteocat

El quart dia de l'onada de calor deixa temperatures per sobre dels 42ºC a Terres de l'Ebre, el Priorat i l'Alt Empordà

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Vinebre, a la Ribera d’Ebre, ha arribat als 44,1ºC aquest dimecres a la tarda durant el quart dia de l’onada de calor. El valor registrat és la màxima històrica d’aquest punt de mesura, amb una sèrie que comença del 1998, i és la setena temperatura més alta mai registrada per una estació del Meteocat. El municipi ja va tenir una màxima de 43,7ºC aquest dimarts, que s’ha vist superada dimecres al voltant de les quatre de la tarda. La jornada també ha deixat temperatures que han superat els 42ºC a altres punts de les Terres de l’Ebre, així com del Priorat i de l’Alt Empordà. L’excepcionalitat també s’ha fet notar a Barcelona ciutat, amb una màxima de 40,7ºC a l’Observatori Fabra, la màxima en més de 100 anys.

El rècord de Vinebre es queda a només un grau de la temperatura més alta mai registrada per una estació del Meteocat, els 45,1ºC del pantà de Darnius i de Navata, a l’Alt Empordà, el 18 de juliol del 2023. A més, la localitat de la Ribera d’Ebre ha estat quatre hores seguides aquest dimecres amb valors per sobre dels 40 graus, de quarts de dues a quarts de sis de la tarda. Aquesta temperatura fa d’aquest dimecres el segon dia amb un valor més càlid des que hi ha registres, després del 18 de juliol del 2023.

Els valors inusualment alts també s’han donat a altres municipis de la Ribera d’Ebre, com ara Ascó –amb una màxima de 42,3ºC, empatant el rècord històric registrat dimarts–, el pantà de Riba-roja (42,2ºC) o bé Benissanet (42ºC). Aldover, al Baix Ebre, ha arribat als 42,3ºC, i l’Alt Empordà també ha vist màximes que depassaven els 42ºC a Espolla (42,2ºC) o a Cabanes (42,1ºC). El Masroig, al Priorat, també ha arribat a 42,2ºC, mentre que Torroja del Priorat ha assolit els 41,8ºC.

ACN/Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -