L’Eufònic Pro se celebrarà a Tortosa, emmarcat dins la celebració de la Capital de la Cultura Catalana 2021, i comptarà amb presentacions, taules rodones i trobades ràpides entre experts, així com activitats més disteses com vermuts amb artistes i presentacions de projectes.
La crida per trobar voluntaris es fa fer a les xarxes. En arribar al Museu, han rebut les indicacions i han descobert què havien de fer: entonar una nota en diferents temps i formes, amb l’acompanyament del so als cascs o sense. “Al Twitter posaven ‘tranquils que no us farem cantar’, que no feia falta saber cantar, i em pensava que seria dir frases de la variant tortosina. És un tema que connecta amb l’afinació i hem de fer notes i em sembla interessant participar-hi”, ha explicat Roser Sebastià, una de les voluntàries. Sebastià coneix bé el festival i no ha dubtat en ser part dels nous llenguatges creatius que incentiva el certamen a través d’espais “singulars” de les Terres de l’Ebre.
Els artistes han celebrat comptar amb veus de diferents franges d’edat, des de xiquets a gent gran, i han fet les primeres proves per veure com les faran sonar a les estructures del Museu de Tortosa. “Estem contentíssims amb la resposta, molt diversa, i farem una exploració per veure com s’entén l’afinació i com la gent treballa amb la seva veu”, ha dit Llaneli. Els dos artistes treballaran amb “la personalitat” de les veus i la dels elements físics per veure com es fusionen.
Per fer sonar els elements inerts, treballen amb altaveus de contacte, que necessiten una superfície per sonar. Tant Llaneli com De la Fuente hi han treballat abans, conjuntament i per separat. En aquesta intervenció faran servir altaveus “més grans” perquè la veu soni a través de bigues, finestres o murs. Segons el material es produeix diferents modificacions, amplificant aguts o greus. “La veu sona d’una manera concreta perquè la sentim per l’aire, però no serà el mateix si es filtra per una paret.