14.3 C
Amposta

Un nou informe de la CGT Ensenyament denuncia l’abandonament de l’escola rural catalana

El sindicat alerta de la manca crònica de recursos i personal i acusa el Departament d’Educació de condemnar aquests centres a la desaparició

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

CGT Ensenyament ha fet públic un informe que denuncia la greu situació de les escoles rurals catalanes a causa de la manca de recursos estructurals i l’absència de polítiques educatives adaptades a les seves necessitats.

El document s’ha elaborat a partir d’entrevistes a professionals de diferents Zones Escolars Rurals (ZER) del territori i d’una enquesta a escoles rurals d’arreu del país. La principal problemàtica que s’hi recull és la manca de personal especialitzat, que provoca una sobrecàrrega de tasques als mestres i dificulta l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials.

Segons l’informe, el 72% dels centres no tenen personal d’atenció educativa, el 40% no disposen de personal administratiu i el 82% consideren insuficients les hores de vetlladora. Aquesta situació, apunten, repercuteix negativament en la qualitat educativa i en la inclusió.

A més, el 70% dels centres asseguren que les seves instal·lacions no són adequades i el 80% consideren insuficients els recursos econòmics disponibles. Aquesta precarietat impedeix, per exemple, sufragar activitats com sortides culturals o excursions, per l’elevat cost del transport, una situació que afecta tres de cada quatre escoles.

L’informe també denuncia la inestabilitat de les plantilles, la precarització del personal de suport i de les educadores de llars d’infants integrades als centres rurals, així com la imposició de serveis mínims que, segons el sindicat, limiten el dret de vaga del col·lectiu docent.

«El Departament d’Educació està condemnant l’escola rural a la desaparició», denuncien des de CGT Ensenyament. Per revertir aquesta situació, el sindicat reclama mesures urgents com l’increment de personal d’atenció educativa i d’administració, la millora de les condicions laborals i retributives del personal de les llars d’infants integrades, la internalització de les vetlladores i la millora de les infraestructures.

Els anarcosindicalistes fan una crida a l’administració perquè «abandoni la indiferència institucional i actuï amb responsabilitat per assegurar una educació pública, de qualitat i equitativa, també a les zones rurals».

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -