Promoció turística a les xarxes socials:
En els últims anys s’ha donat un salt molt important en l’ús de les Xarxes Socials en les DMO’s (Destination Management Organisations, és a dir les Oficines de Turisme en la seva definició més àmplia); passant d’una presència testimonial poc activa gestionades directament amb personal de la mateixa Oficina de Turisme, a externalitzar el servei de Community Manager i passar tenir una presència més activa en tres o més xarxes socials.
Això ens demostra la importància que ha passat a tenir el Social Media com a mitjà de promoció turística a causa de la gran acollida que han generat a nivell mundial les Xarxes Socials amb milions i milions d’usuaris connectats cada dia. Ningú consumeix alguna cosa
que no coneix, per això s’ha tornat indispensable donar a conèixer els atractius i serveis turístics al major nombre de persones que estiguin en possibilitats de consumir-los, usant els mitjans idonis per a comunicar aquesta informació de forma eficaç i directa perquè
desperti l’interès de turistes potencials. Es a dir, ser visibles allà on està la gent.
El rànquing:
Coincidint amb aquestes dates, i com cada any, l’Associació de professionals de turisme de l’administració local a Catalunya (APTALC) ha fet un anàlisi de la presència de les destinacions i marques turístiques catalanes a Instagram.
De la utilitat turística d’Instagram no hi ha cap dubte: es generen milers d’imatges que projecten aspectes positius del territori i que es poden utilitzar per a promocionar-lo, genera autoestima entre els ciutadans propis, informa, motiva i inspira futurs visitants, posiciona les destinacions en l’imaginari col·lectiu, i un llarg etcètera d’aspectes que els gestors cal que valorin. Instagram s’ha convertit amb la xarxa social turística per excel·lència.
Aquesta llista s’ha elaborat en base només als comptes oficials de les destinacions, és a dir, els que corresponen als organismes encarregats de la gestió turística del territori (sigui en l’àmbit administratiu que sigui i es gestionin directament o a través d’un servei extern).
S’han tingut en compte el nombre de seguidors (followers) i no altres aspectes com són el nombre de fotografies penjades per cada organisme o el nombre de fotografies etiquetades amb una determinada etiqueta (hashtag).
Encapçala el rànquing el compte de Turisme de Barcelona amb 335.000 seguidors, un any més el perfil de l’Ametlla de Mar turisme conserva el segon amb 36.400, i en tercer lloc ens
trobem el compte de Tarragona Turisme amb 30.400 Completen el TOP5 Girona amb 24.200 i el de Turisme de Palafrugell amb 16.200. Així doncs, el turisme i la promoció de les destinacions ha entrat de ple a les xarxes socials convertint-se ja en unes plataformes
indispensables per fer arribar al públic les nostres destinacions i els nostres atractius com: platges, natura, gastronomia, activitats, esdeveniments, etc…
Redacció – E. C.