Una vintena de persones s’han aplegat al Pont Roig de Tortosa i han xiulat de forma sonora fins en dues ocasions per denunciar que la situació del ferrocarril és “insostenible”, tant a les Terres de l’Ebre com arreu del territori. D’aquesta manera, han reclamat que es reverteixin els desequilibris en les inversions fetes fins ara, en les quals només un 20% del pressupost d’Adif s’ha invertit en el tren convencional – que usen un 96% dels passatgers-, enfront del 80% emprat per infraestructures de l’alta velocitat, que denuncien només beneficien prop d’un 4% dels usuaris, segons dades de la plataforma Trens Dignes.
Tal i com afirmen els promotors de la protesta, la “falta” d’inversions comporta el desmantellament d’algunes línies, la manca de manteniment de les unitats dels combois i que hi hagi cada dia incidències i retards tant a l’R-15 i a l’R-16, malgrat que el reajustament dels horaris. “Els nostres governants no contemplen el transport públic com una alternativa per la gent”, ha subratllat Josep Casadó, president de la plataforma. Per això, ha demanat que s’executin les inversions previstes i que s’hi inverteixin més diners.
Al manifest llegit durant la xiulada, també han exigit altres demandes com la reestructuració d’horaris i de les freqüències, ajustant-les a les necessitats dels usuaris, la rehabilitació i l’adequació de les estacions, la millora del material ferroviari, així com la reobertura d’estacions que s’han tancat. A tall d’exemple, la d’Ulldecona (Montsià) o la de Móra la Nova (Ribera d’Ebre). “No té sentit que entre Reus i Saragossa no hi hagi cap estació oberta”, ha lamentat Casadó.