Aquest dijous el festival celebra una nova edició del Terres Sustainable Tourism Day, una trobada professional centrada en les estratègies creatives per comunicar turisme sostenible. L’activitat tindrà lloc a la cripta de l’Església de la Reparació de Tortosa i començarà a les 17:00 h amb la presentació dels GreenWorking Awards, uns premis de nova creació impulsats pel Comitè Internacional de Festivals de Films Turístics (CIFFT) que volen reconèixer campanyes internacionals que promoguin els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU a través de missatges responsables i creatius. Hi participaran Alberto Mínguez i Cristina Diago, representants de Normmal Agency.
La jornada també inclourà la projecció de diversos projectes audiovisuals vinculats a la protecció del territori. Es presentarà el nou audiovisual del Centre d’Interpretació de la Natura del Balneari de la Fontcalda, a Gandesa, i el documental “Posidonia”, de Nathanaël Friloux i Marcial Bardolet, dedicat a la preservació de les praderies de posidònia, un element clau de l’ecosistema marí mediterrani, especialment a les Illes Balears. Segons el director del festival, Santi Valldepérez, «aquesta jornada professional és una oportunitat per a tots els prescriptors i agents turístics del territori, perquè podran conèixer de primera mà casos d’èxit internacional i traslladar-los al context local». L’activitat és de pagament (20 €) i les entrades es poden adquirir a través del web terresfestival.com.
Gala de cloenda i entrega de premis:
El festival clourà divendres 19 amb la gala de lliurament de premis, que se celebrarà al restaurant Racó de Mig Camí de Tortosa a partir de les 19:00 h. L’acte, conduït per l’actriu Ivana Miño, reunirà més de cent professionals internacionals de l’audiovisual turístic. Durant la vetllada, s’entregaran premis a les millors produccions i s’atorgarà el Premi Terres Pioneers a Pedro Machado, expresident de Turismo Centro de Portugal i actualment secretari d’Estat de Turisme de Portugal. El guardó vol reconèixer la seva trajectòria i contribució a la promoció internacional del turisme, així com la seva tasca en projectes innovadors vinculats a la marca Centro de Portugal, convertida en un referent de diversitat, sostenibilitat i creativitat.
Redacció
Enllaços relacionats:
Tortosa es converteix en capital de l’audiovisual turístic amb el Terres Travel Festival


