14.3 C
Amposta

Territori inicia el procés de licitació per a l’estudi ambiental de la terminal ferroviària de les Terres de l’Ebre [ÀUDIO]

Així ho han comunicat el delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, Albert Salvadó, juntament amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, després d'una reunió de treball aquest divendres

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Departament de Territori, a través de l’empresa pública Centrals i Infraestructures per a la Mobilitat i les Activitats Logístiques (CIMALSA), ha anunciat la licitació per a la redacció de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la terminal ferroviària de les Terres de l’Ebre, associada al polígon Catalunya Sud. Així ho han comunicat el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, juntament amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, després d’una reunió de treball aquest divendres.

La licitació té com a objectiu seleccionar una consultora per redactar l’Estudi d’impacte ambiental i l’estudi d’avaluació de la mobilitat generada pel desenvolupament de la terminal ferroviària. En una primera fase, es preveu la construcció d’una terminal paral·lela a la via actual i al ramal que condueix a l’empresa Kronospan.

Les Terres de l’Ebre són una de les quatre ubicacions on Cimalsa està promocionant terminals ferroviàries públiques, juntament amb l’Empordà, Lleida i el Penedès.

Albert Salvadó, delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, ha destacat el consens entorn de l’ampliació del polígon Catalunya Sud, afirmant: “Estem avançant cap a la conversió de 675 hectàrees de sòl industrial connectat via ferrocarril al Corredor Mediterrani”.

El secretari de mobilitat i infraestructures, Marc Sanglas ha declarat que en aquest projecte es requereix discreció, prioritzant la discreció sobre la publicitat. El focus se centra en els dos estudis destinats a impulsar el desenvolupament del polígon sud, amb l’objectiu de millorar la mobilitat ferroviària. “És crucial incrementar l’ús del transport ferroviari”, subratlla el portaveu, destacant la importància de les infraestructures ferroviàries per a millorar les condicions de transport.

La licitació d’aquest estudi informatiu pot començar a donar resultats concrets durant els mesos de setembre i octubre, amb la previsió de veure progressos més tangibles durant el primer trimestre del 2025. Sovint, els projectes necessiten ser abordats en fases per a un desenvolupament eficaç. Existeix una demanda significativa que garanteix l’èxit d’aquestes terminals, contribuint al creixement del sud de Catalunya i al desenvolupament del país en general.

Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Infraestructures

La terminal ferroviària de les Terres de l’Ebre està inclosa en el Pla director urbanístic d’activitat econòmica (PDUAE) del Polígon Catalunya Sud, que ordenarà una àrea de 675 hectàrees als termes municipals de Tortosa i l’Aldea, destinant-ne la meitat a empreses i activitat econòmica, i la resta a zones verdes i equipaments.

Redacció L.P.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -