14.3 C
Amposta

“Terra i Pau” el moviment que neix per la pau ambiental del territori

Roquetes serà el primer punt que acollirà aquesta iniciativa el dia 18 de gener a la Biblioteca Mercè Lleixà

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

“Terra i Pau” és el Moviment per la Pau Ambiental del Territori que neix amb la missió d’enfortir l’estima i la cura a la terra i la pau ambiental, promovent un canvi de paradigma en la relació amb la natura i entre les persones i sorgeix al sud de Catalunya amb l’objectiu d’agrupar tota mena d’entitats, grups, plataformes i persones a títol individual per crear aliances estratègiques, espais de trobada i debat.

Aquest moviment està impulsat per les entitats que composen el grup motor: la Xarxa de Cooperació del sud de Catalunya, Gepec-EdC, Ecologistes en Acció Tarragona, Provocant la Pau i la Plataforma en Defensa de l’Ebre, i que busquen identificar problemes ambientals i crear un espai comunitari per al diàleg, la reflexió i l’acció en defensa de la pau i el medi ambient.

Des del grup promotor expliquen: «estem en un moment crític que ens ofereix l’oportunitat d’adoptar formes de vida més sostenibles i justes per a les persones i el planeta. El sistema econòmic actual, basat en el creixement il·limitat i l’explotació dels recursos, està esgotant els ecosistemes i incrementant les desigualtats socials. Des de ‘Terra i Pau’ volem unir-nos i apostar conjuntament per una nova forma de coexistència que inclogui la preservació de la natura, el respecte per la diversitat territorial, i la pau ambiental com a base per garantir una vida digna per a les generacions futures. La nostra proposta és avançar cap a un model de vida que integri l’equilibri amb el medi ambient i la justícia social, entenent que totes estem interconnectades i som ecodependents.»  

Els objectius de “Terra i Pau”

El Moviment per la Pau Ambiental del Territori sorgeix al sud de Catalunya però vol arribar tan lluny com sigui possible, abraçant tot el territori català i d’altres que vulguin impulsar aquesta iniciativa on viuen. Per això, ‘Terra i Pau’ es basa en sis objectius clars:

1. Enfortir les aliances estratègiques entre moviments ambientals del territori.

2. Crear espais de trobada i debat per a avançar cap a models alternatius, basats en estils de vida conscients, saludables i respectuosos amb el nostre entorn per a potenciar una ciutadania crítica, compromesa, mobilitzada i transformadora.

3. Fer incidència política, amb l’objectiu d’influir en la futura llei de Pau a Catalunya, les actuacions i les decisions polítiques sobre temes ambientals.

4. Garantir la protecció dels recursos naturals i un futur sostenible per a les generacions presents i futures, mitjançant la col·laboració amb les persones, entitats i expertes del territori, per tal d’aconseguir així una transformació social.

5. Promoure una relació de respecte, cura i equilibri amb la Natura.

6. Fomentar la cultura de pau entre territoris i amb la Natura.
Què és la Pau Ambiental? 

Aquest moviment neix en el marc del Fòrum Català per la Pau i troba la seva arrel en el concepte de “pau ambiental”. La Pau Ambiental és un enfocament del concepte de pau que transcendeix les relacions humanes cap a les relacions amb el medi ambient i, des d’una visió integral, ens recorda que totes estem interconnectades i que som ecodependents. Per viure en pau, és necessari estar en pau amb el nostre entorn.

Primeres trobades de “Terra i Pau”

El mes de gener de 2025 tindran lloc les primeres trobades d’aquest moviment, a les que esperem que assisteixin tot tipus d’entitats i persones compromeses amb els nostres objectius.

Aquests actes consistiran en una presentació del moviment per part del grup motor, conformat per la Xarxa de Cooperació al Desenvolupament del sud de Catalunya, Gepec-EdC, Ecologistes en Acció, Provocant la Pau i la Plataforma en Defensa de l’Ebre. Després farem una pausa amb cafè i esmorzar, i realitzarem dues dinàmiques amb les quals assenyalarem les problemàtiques mediambientals que denuncien les persones i entitats assistents, i també models alternatius i solucions a aquestes mateixes.

  • 1a trobada: 18 de gener, de 10h a 13h, a la Biblioteca Mercè Lleixà de Roquetes.
  • 2a trobada: 25 de gener, de 10h a 13h, al Centre Cívic del Carme de Reus.

Redacció M.F

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -