Sota el lema ‘Museus unint un món dividit’, el Museu de Tortosa se suma un any més a la celebració del Dia Internacional dels Museus amb una programació d’activitats gratuïtes i obertes a tots els públics que s’allargarà fins diumenge.

El tret de sortida ha estat avui 14 de maig amb l’acte ‘Antoni Casanova Estorach, de Tortosa al cim de l’art‘, una conversa entre l’historiador de l’art Aleix Roig i la periodista cultural Maria Palau sobre l’obra de l’artista tortosí. Divendres al matí s’ha programat una visita guiada a l’exposició ‘Entre dos segles‘, dedicada al pintor Antoni Casanova, del pintor Francesc Gimeno, i de l’escultor Agustí Querol.
També divendres a la tarde s’inaugurarà ‘Entre mirades‘, una exposició amb obres de l’alumnat de Batxillerat d’Arts Plàstiques de l’Institut Dertosa. D’aquesta manera, les obres de l’alumnat conviuran amb la dels artistes Casanova, Gimeno i Querol, proposant «una reinterpretació crítica i feminista de les creacions originals dels artistes tortosins del segle XIX, qüestionant els rols tradicionals de gènere, i ofereixen una nova mirada sobre la representació de la dona a finals del segle XIX i inicis del segle XX», tal com ha afegit el regidor de cultura, Jordi Jordan.
L’acte central serà dissabte 16 de maig amb la Nit dels Museus. A les 22 hores tindrà lloc el concert del músic flixenc Xarim Aresté a la sala de l’exposició permanent del Museu. El músic presentarà el seu últim treball ‘Punt de creu‘, un treball d’intimitat i artesania musical. Diumenge al matí, el museu tornarà a oferir una visita guiada a l’exposició ‘Entre dos segles‘ i, paral·lelament, a l’aula didàctica, s’ha programat un taller de dibuix per a infants de 6 a 12 anys conduït per Paula Aguilera.

La directora del Museu de Tortosa, Eva Castellanos, ha destacat que «hem preparat una programació adreçada a públics molt diversos». Per la seva banda, l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha destacat que «l’edició del 2026 se centra en que els museus poden ser ponts que superen les divisions culturals, socials i geopolítiques, fomentant diàleg, l’entesa, la inclusió i la pau arreu del món», i ha convidat la ciutadania a participar en les activitats programades.
Aixi mateix, el regidor Jordi Jordan ha avançat que el Museu de Tortosa, tal com també ho va fer l’auditori Felip Pedrell s’ha adherit al programa Apropa Cultura, una iniciativa que ofereix oci cultural a les entitats socials adherides que treballen amb persones en situació de vulnerabilitat.
Redacció A.M


