L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ha instal·lat una desena de balises i tres marquesines per senyalitzar i informar sobre 13 actius turístics del municipi. Es tracta de la primera fase del projecte senyalització turística intel·ligent, finançat pels Next Generation.
Les balises, que s’han instal·lat a diferents punts del terme municipal, consten d’un codi QR, que enllaça a la web de Turisme, on els usuaris poden trobar tota la informació sobre els actius.
Dins del nucli urbà hi ha 4 balises: a la Confraria de Pescadors, a la plaça del Barco, a la plaça del Canó i a l’antiga llotja de peix. I fora del nucli urbà n’hi ha 6: a les Fortificacions, a la Cala Santes Creus, a l’Estany, a l’Estany Tort, al Castell de Sant Jordi i al Codolà (al costat nord de municipi, en el límit del terme tocant amb l’Almadrava).
A banda també s’han instal·lat 3 marquesines, una dalt de la cala de Pepo que informa sobre el camí de ronda direcció sud, una altra dalt del Pixavaques, que en aquest cas explica el camí de ronda direcció nord, i una última, davant de la Torre de l’Aigua, que explica la ruta de grafitis dels Efímurs
Damià Llaó, gerent de l’Àrea Municipal de Turísme explica que, «de vegades quan visitem algun equipament turístic ens trobem que està tancat o en aquella època de l’any no és visitable i el que ens permeten aquestes balises a través del codi QR que enllaça directament amb la we de Turisme de l’Ametlla de Mar, és obtenir aquesta informació que no podem obtenir si no accedim al lloc de manera automàtica i actualitzada al mòbil de l’usuari».
La 2a fase del projecte contempla dues grans pantalles led, una al costat de l’Oficina de Turisme i l’altra al Passeig Marítim, en les quals es projectarà informació municipal com l’agenda local, comunicats i altres. El projecte s’emmarca dins del Pla de Sostenibilitat Turística de l’Ametlla de Mar ‘la Cala Més Natural’, finançat amb ajuts Next Generation de la UE.
Redacció