14.3 C
Amposta

La Tonyina Roja Balfegó visita més de 180 restaurants catalans

Les Jornades de la Tonyina Roja Balfegó enguany, se celebren de forma simultània al territori espanyol per tal d'animar els ciutadans a acudir als restaurants i revitalitzar així el negoci de la restauració

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Més de 650 restaurants de tota la geografia espanyola participen, des de demà i fins al 26 de juliol, a les Jornades de la Tonyina Roja Balfegó que, enguany, se celebra de forma simultània a tot el territori espanyol per tal d’animar els ciutadans a acudir als restaurants i revitalitzar així el negoci de la restauració, molt afectat pel període de confinament i les restriccions imposades per la crisi sanitària de la COVID-19.

Catalunya, la Comunitat Valenciana, Andalusia, Aragó i Castella – la Manxa lideren per nombre de restaurants la participació en aquesta cita gastronòmica, a la qual no falta cap de les 17 comunitats autònomes, des del Principat d’Astúries a les Illes Balears i Canàries, Cantàbria , Castella i Lleó, Castella – la Manxa, Extremadura, Galícia, Comunitat de Madrid, Regió de Múrcia, Comunitat Foral de Navarra, País Basc i la Rioja, i en la qual els diferents xefs prepararan menús i plats exclusius de Tonyina Roja Balfegó, treballant totes les parts de què és considerat l’ibèric de la mar des dels seus diferents punts de vista. En el cas de Catalunya, més de 180 restaurants oferiran menús o plats exclusius amb aquesta joia
gastronòmica com a protagonista.

La pàgina web www.balfego.com/jornadas-gastronomicas/ permet conèixer tots els restaurants que participen a les Jornades, els plats destacats de cada un, el seu contacte i localització. El web inclou un mapa de geolocalització amb el qual els usuaris podran saber quins locals participants els resulten més propers. “Els consumidors més animats poden realitzar un recorregut per tota la nostra geografia i degustar diferents receptes de tonyina roja legal, sostenible i traçable, comprovant la versatilitat gastronòmica d’aquesta espècie, ja sigui en cru, marinat, filetejat, al forn o com a ingredient principal en arrossos i guisats”, assenyala Juan Serrano, director general de Balfegó.

Igualment, amb el codi QR que es facilitarà amb cada plat o tapa, els comensals podran informar-se, a través del mòbil, sobre l’origen, la data i zona de captura, el pes, la longitud o el nivell de greix -a més dels certificats sanitaris i de qualitat-, de la tonyina roja que estiguin degustant. El sistema de traçabilitat impulsat per Balfegó, pioner al món, és un dels pilars del compromís de l’empresa amb la sostenibilitat, l’excel·lència i el consum responsable.

L’empresa de l’Ametlla de Mar va presentar les Jornades de la Tonyina Roja 2020 en un Kaitai que va comptar amb la presència dels xefs Mario Sandoval (Coque **), Ricardo Sanz (Grup Kabuki ****), Ekaitz Apraiz (Tunateca) i el mestre japonès Tajiri Nobuyuki . En aquest mateix esdeveniment, Balfegó va donar a conèixer nous projectes de modernització i millora com el llançament d’una App per agilitzar les comandes dels xefs, la renovació del seu empaquetat, substituint el porexpan actual per un material més sostenible com és el cartró, i la modernització del seu catàleg de producte, digital, versàtil i amb més contingut.

Les Jornades de la Tonyina Roja coincideixen amb l’inici de temporada del TunaTour, una activitat en la qual els visitants, a través d’una excursió en catamarà, poden nedar entre centenars de tonyines roges a les instal·lacions aqüícoles de Balfegó, situades a dues milles i mitjana de la costa de l’Ametlla de Mar. Amb aquesta, ja seran nou les temporades en les que l’empresa ofereix aquesta iniciativa de turisme sostenible i familiar, que pretén ser alhora un centre de comunicació per difondre la cultura de l’espècie i els valors de Balfegó entorn d’ella.

Balfegó, empresa especialitzada en pesca, aqüicultura i comerç de tonyina roja, torna reforçada i renovada al mercat després d’una resortida campanya de pesca i després d’aprofitar la fase de confinament per madurar diversos projectes de modernització i millora tant comercial com en sostenibilitat i àmbit digital. Igualment, l’empresa pretén conscienciar els consumidors i restauradors sobre la importància de fer un consum responsable de tonyina roja, així com de la necessitat d’impulsar i optimitzar la transparència en la cadena comercial.

Redacció – E. C.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -