Sis productors agraris i ramaders de la Terra Alta rebran assessorament per identificar noves oportunitats de negoci a través de la reorientació de les seves explotacions agràries o ramaderes o iniciant el procés de transformació i venda dels seus productes. La iniciativa forma part del projecte Terra Alta Més, per diversificar el sector agroalimentari de la comarca. Primer es visitarà i es farà una diagnosi de l’explotació i es concretarà una pla d’actuacions amb un predisseny bàsic, un estudi de productivitat, un de necessitats, un cronograma i una valoració econòmica. El Consell Comarcal ha contractat l’empresa Agroassessor Farm Managers, que ja ha fet les primeres visites a les finques i s’ha reunit amb els productors.
La proposta està dirigida a microempreses i a autònoms agraris, amb un màxim de deu treballadors i una facturació inferior a un milió d’euros. S’han seleccionat una explotacions diverses, de cirera, cabrum mixt (intensiu i extensiu), cultiu de bolets, mel i cereals, ametlla, i d’aprofitament del bosc per generar biomassa. Quan es facin totes les visites a les finques, els productors presentaran un projecte a l’empresa assessora i s’iniciarà el procés.
Els sis productors agraris tenen menys de 40 anys i tradició familiar agrària, i s’han interessat sobretot per la comercialització, una oportunitat per «continuar fent de l’activitat agrícola un dels motors de la comarca» amb «alternatives davant les noves tendències productives i de consum». Han estat seleccionats entre catorze aspirants i per això el Consell Comarcal de la Terra Alta els ha demanat que comparteixin «de forma total o parcial» els resultats que obtinguin amb aquesta iniciativa perquè tingui «més impacte».
El sector agrari i agroalimentari genera més d’un 30% dels llocs de treball de la comarca. El projecte Terra Alta Més, està finançat en un 10% pel Consell Comarcal de la Terra Alta i en un 90% pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc dels programes de suport al desenvolupament local.
ACN


