La Ràpita ha commemorat aquest divendres 3 d’octubre el Dia Mundial del Turisme amb una jornada celebrada a la sala d’actes de la Confraria de Pescadors Verge del Carme. La trobada ha combinat innovació, formació i promoció del territori, amb la presentació del nou projecte immersiu ‘Del Mar a Taula’, l’ampliació de la ruta virtual 360º i una conferència sobre les aplicacions de la intel·ligència artificial al sector turístic.
La regidora de Turisme i Comerç, Helena Queral, ha agraït la tasca de l’equip tècnic i ha destacat que «un any més celebrem el Dia Internacional del Turisme amb una jornada molt productiva. Presentem un projecte immersiu, l’ampliació de la ruta 360, i una ponència sobre intel·ligència artificial aplicada al turisme. És una jornada que ens ajuda a millorar i a mantenir la Ràpita al lloc que es mereix turísticament».
El plat fort de la jornada ha estat la presentació del projecte ‘Del Mar a Taula’, impulsat per Merops360º i Ludiartis amb la col·laboració de l’Ajuntament. L’objectiu és posar en valor la pesca i el patrimoni marítim a través d’una experiència immersiva que combina realitat virtual i joc interactiu. El CEO de Merops360º, Carles Balsells, ha explicat que «és una manera immersiva i participativa de viure l’ofici de la pesca, difícil d’acompanyar perquè és una activitat professional. La realitat virtual ens permet transmetre la riquesa de la Ràpita i reforçar la cultura pesquera del territori».

El projecte neix de la preocupació per la manca de relleu generacional i la fragilitat del sector pesquer. Segons David Vallés, de Ludiartis, «l’experiència consta d’una seqüència en 360º que mostra la sortida a la mar i un joc interactiu per descobrir espècies locals de manera divertida i rigorosa».
A més, s’ha presentat l’actualització de la ruta virtual 360º, que permet visitar punts emblemàtics com la Foradada, el parc de Garbí, la llotja o la punta de la Banya.
També ha intervingut Carme Beltran, del Centre d’Economia Blava de les Terres de l’Ebre, que ha exposat els serveis de formació, suport a l’ocupació i a l’emprenedoria que ofereix el centre, destacant el seu paper com a agent clau en el desenvolupament local i econòmic.
Finalment, la jornada ha conclòs amb una conferència de l’especialista en màrqueting digital Arcadi Mayor, que ha presentat eines pràctiques d’intel·ligència artificial per millorar la gestió, la promoció i l’atenció al client en les empreses turístiques.
Redacció