14.3 C
Amposta

La nova variant de Vandellòs arranca amb una oferta de serveis ferroviaris pitjor per a l’Ebre

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Amb l’entrada en operació de la nova variant en doble via entre Vandellòs i Tarragona, el proper 13 de gener, les Terres de l’Ebre perden quatre trens d’altes prestacions per sentit en la connexió amb Tarragona i Barcelona, amb la desaparició dels Euromed de l’Aldea, i només guanyen un servei d’alta velocitat per sentit -i en cap cas els quatre que es van anunciar fa un any i mig- entre Tortosa i Barcelona, sense passar per Tarragona ciutat: un nou semidirecte Avant que, això sí, redueix el temps de viatge entre la capital ebrenca i la catalana a poc més
d’una hora i mitja, un temps de trajecte singularment competitiu i inèdit fins ara.

Les freqüències dels regionals des de Tortosa i fins a Tortosa (10 per sentit) i dels Talgo des de l’Aldea i fins a l’Aldea (6 en cada sentit) -estos sí que passen per Tarragona ciutat i per la línia de la costa del Tarragonès i el Penedès- es mantenen, tot i que s’ha traslladat un Talgo al matí per concentrar-hi una millor cobertura. Esta petita modificació i la irrupció de l’Avant semidirecte -finalment tindrà la tornada des de Barcelona a les 18.30 h de la tarda i no a les 16 h com havia anunciat la Generalitat- són els únics avenços que ha esgarrapat el Govern -també el PSC se n’ha penjat la medalla- en les seues negociacions amb l’operador públic espanyol Renfe i amb el gestor de la infraestructura ferroviària, el també estatal Adif, que ha quedat clar que és qui marca la pauta per molt que la Generalitat tinga oficialment transferides les competències en trens regionals. L’argument tècnic per no tenir més semidirectes és ara mateix el col·lapse de l’estació de Sants.

El resultat és que, després de 20 anys de tramitació i execució d’una variant valuosíssima que haurà costat uns 700 milions d’euros, les Terres de l’Ebre, globalment, no només no guanyen, sinó que perden, perquè a sobre no es recuperen de ni de bon tros els horaris de regionals del juliol del 2016, abans que es comencessen a integrar els retards endèmics que provocava la via única als horaris oficials. Els horaris a partir del 13 de gener tenen un retard acumulat de tres hores i 35 minuts en relació al juliol del 2016, amb una millora acumulada envers els horaris actuals d’una hora i 18 minuts.

En tot cas, la nova graella s’entreveu provisional, ja que els nous horaris, oficials des del 3 de gener, només tenen una vigència fins a l’1 de març.

Font: Setmanari l’Ebre

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -