La Diputació de Tarragona impulsa el Conveni Córner, un acord que reuneix esforços i estratègies per atraure el possible turista i mostrar la diversitat i riquesa de les Terres de l’Ebre per fomentar les visites. Aquest és l’objectiu principal del Conveni Córner, per coordinar la participació en fires i campanyes publicitàries del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
Aquest conveni, que arriba a la seva 16a edició a les Terres de l’Ebre aquest any, permetrà que tots els participants estiguin presents en 7 fires nacionals, estatals i internacionals, tant generals com especialitzades en àmbits com el turisme actiu o l’observació d’ocells, així com en una campanya de comunicació conjunta sota el paraigua de la Diputació de Tarragona. Això facilita la participació de diverses entitats turístiques, públiques i privades, independentment de la seva grandària, a preus competitius.
La inversió total conjunta prevista pel Conveni Córner 2024 serà de 125.300 €. D’aquest import, el Patronat de Turisme de la Diputació assumirà 96.000 €, el que representa el 77% del total de la inversió conjunta.
En aquest sentit, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha assenyalat que el conveni Córner “exemplifica molt bé tot allò que perseguim com a ens supramunicipal: la cooperació i el foment del desenvolupament econòmic i social”. Llauradó ha assegurat que la promoció de la rica oferta turística de casa nostra, tant a les Terres de l’Ebre com a la Costa Daurada, forma part dels reptes de la Diputació, “reptes que plantegem des de la perspectiva de la sostenibilitat i que hem d’abordar des de les aliances i la suma d’esforços”. Finalment, la presidenta de la Diputació s’ha referit a la llarga trajectòria del Córner: “16 anys a les Terres de l’Ebre i dues dècades a la Costa Daurada, que posen de manifest la sintonia entre el teixit socioeconòmic del territori i les institucions locals”.
De la seva part, el president del Patronat de Turisme, Carlos Brull, ha destacat que l’acord “permet sumar actius i proporcionar a tots els participants una estratègia potent de promoció i de difusió dels atractius turístics de la destinació”. Així mateix, Brull s’ha referit a l’evolució dels mecanismes de promoció emmarcats en el Córner al llarg d’aquest anys, com la creixent aposta per les campanyes de màrqueting online o per les campanyes singularitzades.
La presentació del conveni ha aplegat els signants en un acte al Conservatori de la Diputació a Tortosa amb la participació de la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó; el president del Patronat de Turisme, Carlos Brull i l’assistència de la vicepresidenta segona per la marca Terres de l’Ebre, Iris Castell i del vicepresident segon de la Diputació, Enric Adell.
Les fires en què es participarà són el Delta Birding Festival a Amposta, la B-Travel a Barcelona, la Sea Otter a Girona, la FITUR a Madrid, la Fahrrad und WanderReisen a Alemanya, la Fiets & Wandelbeurs als Països Baixos, i la Global Birdfair al Regne Unit).
Aquests són els 28 ens públics locals i associacions empresarials ebrenques que han signat el conveni. L’Ajuntament d’Alcanar, l’Ajuntament de l’Aldea, la Cala Serveis Municipals SL, l’Ajuntament de l’Ampolla, l’Ajuntament d’Amposta, l’Ajuntament d’Ascó, l’Ajuntament de Benifallet, l’Ajuntament de Camarles, l’Ajuntament de Deltebre, l’Ajuntament del Perelló, l’Ajuntament de La Ràpita, l’Ajuntament de la Sénia, l’Ajuntament de Tivissa, l’Ajuntament de Tortosa, el Consell Comarcal del Baix Ebre, el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, el Consell Comarcal de la Terra Alta, Jesús Activitats i Serveis SL, l’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre, l’Associació d’Apartaments Turístics Costa Daurada i Terres de l’Ebre, l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la província de Tarragona, l’Associació Hotelera de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, l’Associació Hotelera de la província de Tarragona, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Tortosa, la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Reus, la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, i la Federació Intercomarcal d’Hostaleria, Restauració i Turisme de les Terres de l’Ebre.
Redacció L.P.