14.3 C
Amposta

La CUP presenta les seves propostes per a millorar la mobilitat de les Terres de l’Ebre

Asseguren que cal el traspàs de competències de Rodalies, però també molt més pressupost, i en aquesta línia han exigit el retorn total dels trens Avant i els Euromed a l'estació de l'Aldea

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

La demarcació ebrenca de la CUP ha presentat des de l’estació de trens de l’Aldea, les seves propostes de mobilitat per a millorar el servei de transport públic entre les diferents comarques de les Terres de l’Ebre i també en connexió amb la resta del país.

Ortesia Cabrera, representant ebrenca de la CUP, ha assenyalat el conflicte d’interessos entre l’enriquiment d’alguns i un servei dissenyat per a les necessitats de la majoria de població. Alhora, ha evidenciat que, a les Terres de l’Ebre, el transport públic és tan precari, i és tan inexistent per a la majoria dels municipis, que no és ni públic, és “antipúblic“. És antipúblic perquè no arriba a la majoria dels pobles i ciutats, o ho fa en condicions molt dolentes (un viatge o dos al dia), assegurant així que aquesta situació “condemna a tothom, a la pràctica, a dependre del cotxe i transport privat, amb la despesa per les nostres butxaques i la contaminació per a la Reserva de la Biosfera que tot això suposa“.

Des de la CUP, també han remarcat que el transport públic és una infraestructura bàsica de vertebració de país i un servei essencial per a qui conformen el territori, i que, malgrat que les Terres de l’Ebre podrien ser el centre del País, la gent del territori se la condemna a estar lluny de tot, no només extraient-nos tots els recursos (energètics, naturals, humans) i oblidant-nos a l’hora de plantejar alguna mena de compensació justa: també aïllant-nos de tot pel que respecta al transport públic. Han recordat els retards, pocs viatges i la manca de connexions entre municipis i amb la resta del país, tant cap al nord com cap al sud.

Asseguren que cal el traspàs de competències de Rodalies, però també molt més pressupost, i en aquesta línia han exigit el retorn total dels trens Avant i els Euromed a l’estació de l’Aldea i que aquesta estació sigui definitivament intermodal per convertir-la en un centre neuràlgic de transport territorial. Han explicat que perquè això sigui possible, la Generalitat ha de planificar i explicar els seus plans a curt termini per als trens de les Terres de l’Ebre i alhora s’ha de comprometre a què responguin als interessos “de la gent treballadora, de la gent del carrer, de la gent senzilla, de la gent normal“. En aquest sentit, han recordat que, malgrat que el servei de trens es planifica i executa des de l’Estat, la Generalitat mai ha aixecat la veu en contra ni ha demanat explicacions; al contrari, no ha tingut una aposta pròpia pels trens regionals ni pel transport ferroviari de mercaderies.

Pel que fa als autobusos, també han denunciat el servei indigne: un maltractament normalitzat, tant per a l’usuari com per als treballadors, “un model que ens roba l’autonomia com a persones, com a ciutadania i com a treballadores“. Han assegurat també que “l’actual model, nascut a partir de concessions a dit entre els cacics de sempre, provoca un conflicte d’interessos entre la HIFE i la RENFE, on qui guanya sempre és la butxaca dels rics“. I això, han manifestat: “s’ha d’acabar“. Des de la CUP proposen la creació d’una operadora pública de bus que permetrà combatre les mancances estructurals, aprofitant que el 2028 hi haurà noves concessions per al servei d’autobusos.

Finalment, la CUP, ha volgut recordar que l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de les Terres de l’Ebre es va aprovar gràcies a la insistència al Parlament de la CUP. Una ATM bloquejada des de fa anys tant per Junts com ERC, que un cop més, diuen defensar les Terres de l’Ebre, però quan van a Barcelona, continuen tractant-nos com a un territori de segona. La CUP ha volgut acabar la roda de premsa fent un agraïment a la Plataforma Trens Dignes per la lluita i el treball previ dels últims anys i recordant que la CUP serà la garantia per què l’ATM de les Terres de l’Ebre sigui una realitat durant el present any 2024.

Redacció L.P.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -