14.3 C
Amposta

La covid i els aiguats, els temes destacats de l’informe anual de la síndica de greuges d’Alcanar

El més vist

spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -

Durant el ple ordinari del 22 de setembre, la síndica de greuges, Rosa Raga, d’acord amb el decret de creació d’aquesta figura, va presentar l’informe anual elaborat amb dades de l’any 2021.

La síndica és un òrgan unipersonal i independent que té per missió la defensa dels drets de la ciutadania en la seua relació amb l’administració local, afavorint la participació ciutadana, la transparència i la millora de la gestió pública.

La vida local a Alcanar, l’any 2021, va estar marcada per dos fets importants: la pandèmia de la Covid-19 i les respectives restriccions, així com els efectes dels aiguats de l’1 de setembre. En aquest sentit, la síndica de greuges va atendre qüestions relatives a la cobertura de les assegurances o els drets i deures de la ciutadania. S’hi sumen altres qüestions com la convivència, la gestió administrativa o l’atenció sanitària.

“Durant l’any 2021 van haver-hi moltes incidències, degut a la pandèmia de la Covid-19 i els aiguats de l’1 de setembre. Si alguna cosa destaco a l’informe, és el suport que es va oferir des de l’administració a la gent davant aquestes situacions extremes. Poder gaudir d’informació, acompanyament en la tramitació de gestions, així com un suport emocional per part de l’equip humà de l’administració local, en aquest cas l’Ajuntament d’Alcanar, és important i es valora positivament”, destaca Raga.

El nombre de queixes i consultes rebudes durant l’any 2021 han estat 31, de les quals s’han resolt més del 50%, i la resta es troben en procés de tramitació o seguint els tràmits administratius que corresponen. A banda de les visites presencials, s’han fet arribar trenta-dues consultes per altres vies, com el telèfon, el whatsapp o el correu electrònic. L’informe de la síndica de greuges inclou totes les queixes i consultes realitzades per la ciutadania durant l’any passat, així com una explicació de la gestió feta des de la síndica.

Altres tipus de queixes que va atendre la síndica de greuges d’Alcanar, les Cases i Alcanar Platja durant l’any 2021, fan referència a àmbits com governació, via pública, urbanisme, serveis socials, economia, o administració general. És objectiu d’aquest informe destacar també “els fets que m’han semblat més rellevants i que afecten directament a la ciutadania”, afegeix la síndica.

En l’apartat de recomanacions per a l’Ajuntament d’Alcanar, la síndica de greuges fa referència a la millora en el temps de resposta a les instàncies ciutadanes; facilitar la interlocució que demana la ciutadania; esclarir la repercussió de la nova llei de protecció animal per a cercar solucions definitives; procurar que tots els veïns i veïnes d’Alcanar Platja coneguin la situació urbanística del seu habitatge o fer gestions per a millor l’atenció al CAP d’Alcanar.

Durant la sessió plenària, es va agrair a Rosa Raga la seua feina d’intermediària entre l’administració i la ciutadania. L’alcalde, Joan Roig, va donar-li les gràcies per la seua “eficiència, professionalitat i neutralitat”. Així mateix, el batle també va destacar la seua actuació com a nexe entre l’administració i la ciutadania i, en general va agrair-li “el compromís i la responsabilitat inequívoca de construir un poble millor”.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -