La ComerÇiada 2025 es presenta com l’edició més ambiciosa i participativa fins al moment. La iniciativa, impulsada per la FOEG, les Cambres de Comerç de Girona i Palamós i una vintena d’associacions de comerciants, ha aconseguit sumar més de 1.000 establiments de 20 municipis, duplicant la xifra en només tres anys. Enguany, per primer cop, la campanya arriba també a les Terres de l’Ebre, amb la participació d’una quarantena de comerços de Gandesa i Santa Bàrbara.
La campanya, que se celebrarà del 6 al 12 d’octubre sota el lema “Batecs de vida al carrer”, desplegarà més de 200 activitats comercials, culturals i comunitàries i posarà en circulació 10.000 euros en vals de compra. Tota la informació es podrà consultar a la nova web www.lacomerciada.cat.
Durant la presentació, la presidenta de la Federació de Comerç de les Comarques Gironines, Mercè Ramírez de Cartagena, ha remarcat que la força de la ComerÇiada demostra que «la unió de les associacions i establiments és la millor resposta davant els reptes del sector». En la mateixa línia, la presidenta de Fecotur Palamós, Carmina Ontiveros, ha posat en valor el paper del comerç com a «agent de cohesió social i dinamització urbana».
El responsable de Comerç de la FOEG, Albert Gómez, ha destacat que es tracta d’«una campanya reivindicativa i d’orgull», mentre que la directora general de Comerç, Marta Angerri, ha subratllat la importància de la cooperació i ha ofert el suport institucional per fer créixer la iniciativa.

La jornada de presentació també ha inclòs l’estrena de la cançó oficial de la ComerÇiada, obra del cantautor Pau de Ponts, amb una lletra que reivindica el comerç de proximitat com a motor de vida quotidiana.
Inspirada en models internacionals, la ComerÇiada es consolida com una festa reivindicativa i de consum conscient que vol convertir-se en cita anual de referència a Catalunya, defensant el comerç local com a garantia de seguretat, cohesió i qualitat de vida als pobles i ciutats.
Redacció