NotíciesSocietat

#JoActuo, una campanya per promoure el confinament i explicar els motius a través de les xarxes

Es tracta d’una aportació solidària del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació al Sistema de Salut de Catalunya

El Departament de Salut llença una nova iniciativa per promoure el confinament a casa i per fer d’altaveu dels motius solidaris pels quals la població de Catalunya està romanent a les llars del país per superar la pandèmia del coronavirus. Es tracta de la campanya #JoActuo, que a més de recordar la necessitat de quedar-se a casa, demana a les catalanes i als catalans que expliquin a tothom el perquè d’aquest gest solidari.

Per amor als avis, per prevenció, per respectar els malalts, per donar exemple als fills, per ajudar als professionals sanitaris, per protegir els amics… Tothom aquest dies a Catalunya té una motivació per quedar-se a casa i que tothom ho sàpiga és el principal objectiu de la campanya, que, en clau institucional també recorda que som 7,5 milions de persones per aturar el coronavirus. La campanya queda sintetitzada amb l’eslògan Jo Actuo i sota el hashtag #JoActuo, vol convertir totes aquestes experiències ciutadanes en experiències col·lectives.

En el fons, la campanya també vol fer arribar a la població que ningú està sol davant aquesta lluita i que som molts el que podem donar un cop de mà en la millora del benestar dels nostres conciutadans en aquests moments difícils. Així, vol posar en valor els sentiments pels quals la gent està disposada a col·laborar amb qui més ho necessita, a aportar el seu gra de sorra en la lluita contra l’expansió de la malaltia que és, alhora, la millor manera de donar suport als professionals de la salut que treballen intensament per fer front a aquesta situació d’emergència.

En aquest sentit, més enllà d’explicar què mou a cadascú a quedar-se a casa, la campanya vol promoure els esforços que està fent la ciutadania per superar amb èxit aquesta pandèmia i posar en valor la capacitat de cadascú per donar suport a altres persones que ho necessitin, tot respectant les mesures de confinament necessàries. Donar classes d’anglès on-line, explicar contes als més petits, fer la compra a distància per a l’àvia que viu sola, o fomentar que la gent gran faci activitat física són alguns exemples d’accions de suport, que segur poden engrescar als ciutadans que a oferir col·laboració o ajuda a qui ho necessiti, sense oblidar la responsabilitat de quedar-se a casa i de complir les normes de seguretat i higiene necessàries per aturar el virus.

Una aportació solidària del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya

La campanya ha sorgit de forma solidària del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que ha organitzat un equip de professionals de primer nivell per treballar a contrarellotge la realització d’una campanya de comunicació que arribi a totes les llars de Catalunya. Ja compta amb el suport de grans professionals del sector de la comunicació i el màrqueting i dels principals mitjans de comunicació del país que, progressivament, aniran sumant-se a la iniciativa, per tal de fer-la créixer i assegurar que arribi arreu del país. També s’espera que s’hi adhereixen referents del món de la cultura i l’espectacle, esportistes d’elit i comunicadors influents per cridar la ciutadania a col·laborar-hi de manera activa.

Redacció – R. T.

Tags
Mostra més

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close