14.3 C
Amposta

Infosa planteja tres propostes diferencials al Pla per a la Protecció del Delta de l’Ebre

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Infosa, empresa que gestiona les Salines de la Trinitat al Delta de l’Ebre ja ha enviat al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Medi Ambient les seves al·legacions al Pla per a la protecció del Delta de l’Ebre elaborat pel Cedex sota la direcció de la Direcció General de la Costa i el Mar i de la Direcció General de l’Aigua.

Concretament, Infosa presenta tres propostes diferenciadores respecte a les quals fins ara s’han presentat per part d’entitats, associacions i administracions, enfocades exclusivament a salvaguardar la Barra del Trabucador i les Salines de la Trinitat. L’empresa també ha col·laborat en la preparació de les al·legacions presentades per la Taula de Consens del Delta de l’Ebre.

  1. Restitució del Trabucador i el manteniment anual

Infosa planteja un transport massiu de sorra d’una quantitat d’entre 500.000 i 800.000 m², procedents de les platges en creixement més properes o del fons del mar, fins a la barra del Trabucador, recuperant un ample de barra d’entre 300 i 400 metres, convertint-la en estable.

També se sol·licita la restauració de la platja de l’entrada de les Salines fins a uns tres quilòmetres al Sud-oest amb un ample de 318 metres per a protegir a manera de coixí l’actual guardamar de les salines.

  1. Projecte de sortida marítima de les Salines

La segona de les al·legacions diferencials, és el projecte de sortida marítima de les Salines, com una solució als problemes de comunicació de les Salines. Infosa ha desenvolupat un projecte de connexió marítima entre les Salines de la Trinitat i el port de Sant Carles de la Ràpita, amb la col·laboració de diversos experts i l’Institut d’Hidràulica de Cantàbria.

Aquest projecte contempla la construcció d’una pontona amb capacitat de transportar entre 4 i 6 camions, la construcció d’uns embarcadors, els quals per temes de calat, haurien d’estar a 1,4 quilòmetres de les instal·lacions d’empaquetament actuals. Per altra part, aquest embarcador connectaria la pontona amb la zona industrial del port de Sant Carles de la Ràpita pròxima a la Marina.

  1. Dics i guardamars a les Salines de la Trinitat.

Per últim la tercera proposta, contempla l’habilitació de gaurdamars o esculleres de roca. Segons les previsions i estudis realitzats, per l’increment del nivell del mar i els temporals, l’any 2100 el retrocés de la línia de costa podria arribar a uns 30 metres de la situació actual dels cristal·litzadors, afectant dipòsits i escalfadors molt importants per a la circulació de l’aigua, a més de reduir la superfície d’evaporació. Infosa planteja reforçar amb sorra les platges i augmentar els dics interiors i externs que donen al mar, amb nucli de pedrera i roca d’escullera.

Redacció- X. Ll

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -