14.3 C
Amposta

Històrica retransmissió electoral de Canal Terres de l’Ebre, amb 62.275 telespectadors

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El 26 de maig serà recordat durant molt temps en l’àmbit dels mitjans de comunicació locals i comarcals de les Terres de l’Ebre, per la fita històrica que es va assolir. I no per les xifres d’audiència rècord que es van aconseguir (acreditades pel sistema de control de la Xarxa, com es pot veure al quadre adjunt), sinó per l’esforç que van protagonitzar fins a 60 professionals del Grup l’Ebre.

Els treballadors de fins a 4 empreses i i 6 mitjans de comunicació diferents (Canal Terres de l’Ebre, Setmanari L’Ebre, Imagina Ràdio i Més Ebre, al que també se’ls va sumar Amposta Ràdio i Ràdio Delta), van decidir unir-se i cooperar, per demostrar com es pot dur a terme un esforç de comunicació de servei públic, tot i tractar-se de mitjans privats. Tots junts i de forma coordinada van estar seguint les eleccions municipals i europees durant més de 16 hores, des de l’inici de la jornada a les 9 del matí, fins ben avançada la matinada.

L’operatiu va consistir en crear dos xarxes socials (WahsApp i Telegram), al qual hi estaven inscrits els més de 60 professionals que sumen tots els mitjans, deixant-lo obert a aportacions d’alguns col·laboradors des dels 52 municipis ebrencs. I gràcies a aquest sistema, 25 municipis dels 52, van tindre el seu vídeo o la seua foto en el moment que votaven els principals candidats a alcaldes. Gràcies a això es va fer un informatiu en directe de 15.00 h a 16.00 h que ja va ser seguit per més de 24.000 persones.

A més a més, pel matí de 10.00 h a 12.00 h, Canal Terres de l’Ebre va decidir posar en emissió un programa matinal en el qual es va fer una revista d’actualitat i una tertúlia, però del qual van destacar la llarga llista de reportatges audiovisuals de gran interès informatiu. N’hi havia des de gènere (el número de dones), fins a d’altres de pedanies, barris i EMD, passant pels més habituals de dades per comarques. Això va fer que durant tot el dia l’audiència fos superior a la d’un diumenge normal.

El plat fort però va començar al tancament dels col·legis. Amb una taula d’invitats destacats, l’aposta va consistir en tindre per primera vegada punts de connexió comarcals per demostrar la voluntat de cohesionar el territori. Hi ha via per tant un set en directe des de les quatre capitals de comarca (Tortosa, Amposta, Móra d’Ebre i Gandesa). Una posta que va comportar més d’una dificultat, i que es va complementar amb connexions als principals protagonistes de la nit, des d’Adam Tomàs d’Amposta a Meritxell Roigé a Tortosa, passant per una divertida connexió a Deltebre enmig d’imatges d’eufòria dels guanyadors, moments que van marcar el pic més elevats d’audiència.

Una audiència que al llarg del dia va ser de 62.275 persones, la xifra més elevada que mai s’ha produït en una retransmissió televisiva al territori, ja que vol dir que més del 40% de la població va veure Canal Terres de l’Ebre el diumenge 26 de maig en algun moment del dia. Les xifres dels 3 mitjans digitals també van marcar rècords durant una jornada, mediàticament històrica. El diari digital ebredigital.cat va tindre més de 15.000 visites al web, el triple de la mitjana.

Redacció – V. Ll. S.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -