El passat mes de maig, Godall es va convertir en el primer municipi del Montsià a incorporar el sistema de recollida selectiva porta a porta. Aquest model consisteix a lliurar els residus prèviament separats al servei municipal davant de la porta de casa, en dies i hores determinats per a cada fracció (rebuig, orgànica, vidre, envasos i paper i cartró).
L’alcalde, Alexis Albiol, ha explicat que la iniciativa deriva d’una de les propostes dels pressupostos participatius. «No només hem fet realitat allò que han proposat directament els veïns, sinó que hem fet una aposta clara com a poble pel reciclatge i el benestar mediambiental», ha remarcat. Segons ha dit, el nou sistema facilita la separació correcta dels residus, incrementa la reutilització, redueix els abocadors i millora la seguretat viària, ja que evita el pas de camions de gran tonatge pel nucli urbà.
La retirada dels contenidors tradicionals també ha eliminat males olors i fuites de líquids als carrers, especialment a l’estiu, contribuint a millorar la higiene i la imatge de l’espai públic.
Albiol ha agraït la implicació veïnal i ha destacat l’adaptació ràpida de la ciutadania: «Els resultats de la recollida selectiva són superiors tant en quantitat com en qualitat respecte al sistema anterior. A més, el nou model permetrà que la taxa d’escombraries sigui més justa».
Les dades avalen aquestes paraules: a la reunió d’avaluació del juliol, Ajuntament i COPATE van constatar que la recollida de la fracció resta s’havia reduït un 76% respecte al 2024, mentre que la fracció orgànica havia augmentat un 48%.
Redacció