Aquest dilluns s’ha presentat el directori Fet al Parc que inclou 17 productors i productores agroalimentàries que tenen un vincle especial amb el Parc Natural dels Ports.
Fer valer el producte agroalimentari elaborat a l’àrea d’influència de Parc Natural dels Ports i apropar-lo al sector de la restauració i als agents turístics és un dels objectius del directori Fet al Parc. Aquesta selecció se suma a la que ja es va fer per promoure la feina dels artesans i artesanes que operen al Parc.
El nou directori s’ha presentat a Arnes en un acte on també ha participat la Fundació Alícia, que ha fet una demostració culinària amb aquests productes dirigida a professionals de la restauració i del sector del turisme rural. Amb la informació recollida al directori, la Fundació Alícia també elaborarà un portafoli amb la descripció, propietats organolèptiques i una proposta de recepta amb aquests productes.
En la iniciativa també hi col·laboren els Grups d’Acció Local LEADER de les Terres de l’Ebre: el Consorci Intercomarcal d’Iniciatives Socioeconòmiques, que actua a la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, i el Consorci per al Desenvolupament del Baix Ebre i Montsià.

En el directori s’hi pot trobar des de productors de fruita o ramaders fins a elaboradors de productes carnis, productors vitivinícoles, d’oli, de mel o de safrà, entre molts altres. Es completa amb un vídeo promocional per visibilitzar encara més els productes de proximitat.
Aquesta iniciativa forma part del Pla d’acció de la Carta europea de turisme sostenible (CETS), que el Parc va obtenir l’any 2022. Aquesta acreditació, atorgada per la Federació EUROPARC, té com a objectiu augmentar el coneixement sobre l’espai protegit i donar suport a la seva preservació, al mateix temps que es treballa per millorar el desenvolupament sostenible i la gestió turística, tenint presents les necessitats de l’entorn, de la població i les empreses locals i dels visitants.
Redacció