14.3 C
Amposta

[ENTREVISTA] David Puente “Hi ha un abans i un després de fer el Tuna Tour”

La redacció d'Imagina Ràdio ens hem desplaçat fins a l'Ametlla de Mar per a parlar amb David Puente, director comercial del Tuna Tour

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Ja tenim aquí l’estiu, i per això la redacció d’Imagina Ràdio ens hem desplaçat fins a l’Ametlla de Mar per parlar amb David Puente, director comercial del Tuna Tour. Asseguts sobre el catamarà on comença tota l’experiència, hem estat xerrant sobre els inicis d’aquesta aventura i els motius que la converteixen en una de les experiències més extraordinàries del Delta de l’Ebre i, en general, del país.

David Puente ens explicava que el Tuna Tour va començar l’any 2012 amb l’objectiu de mostrar com treballa el Grup Balfegó, quins valors transmet i que es pogués viure en primera persona com es capturen les tonyines, com es tracten i en definitiva com viuen aquestes tonyines, i que “una pesca sostenible és possible“, subratllava Puente destacant el compromís del Tuna Tour amb la sostenibilitat i la cura de l’ecosistema marí.

David Puente, director comercial del Tuna Tour

Però, què fa que aquesta experiència sigui inoblidable? Puente destaca que el Tuna Tour ofereix una “experiència 360°” del món de la tonyina roja. L’aventura comença a bord del catamarà i es trasllada a 20 km del port, on els participants tenen l’oportunitat única de nedar entre les tonyines, que n’hi ha fins a 300 i cadascuna fa entre 1,5 i 2, 5 metres (i pesen entre 200 i 250 quilos). Un cop a la zona, es llança peix blau per atreure les tonyines, ja que aquest és el seu aliment principal. Així, els aventurers poden submergir-se i viure una experiència “adrenalínica” de 45 minuts nedant entre tonyines roges. “Realment, hi ha un abans i un després de fer el Tuna Tour“, assegura Puente.

L’experiència acaba amb una degustació de sashimi de tonyina roja, servida al mateix catamarà. Tot això es fa sense deixar de costat la seguretat. Puente destaca que els 12 anys de funcionament del Tuna Tour, no han tingut cap incident, assegurant així una experiència tan segura com emocionant.

David Puente, director comercial del Tuna Tour

Dins de l’experiència del Tuna Tour Snorkel, hi ha fins a 4 opcions d’activitat: només el viatge amb catamarà per observar les tonyines, viatge amb catamarà i degustació gastronòmica, viatge amb catamarà i possibilitat de nedar entre les tonyines, i finalment l’experiència completa, que inclou el viatge amb catamarà, nedar entre les tonyines i la degustació gastronòmica.

Puente ens explicava que, fins i tot si algú ha triat inicialment una opció sense nedar entre les tonyines, un cop allà, pot afegir-se a l’aventura si es decideix a última hora. “Que hi hagi tants vessants a l’hora d’elegir com viure l’experiència fa que sigui una activitat per a tots els públics” afirmava Puente.

David Puente, director comercial del Tuna Tour

El grup Balfegó captura les tonyines al sud de les Balears, després de la seva reproducció, al sud de les Balears, utilitzant el mètode de l’encerclament. Aquest mètode implica encerclar la mola de tonyines, que s’ha localitzat prèviament, amb una xarxa especial. Posteriorment, una piscina de transport s’acosta per transferir les tonyines des de la xarxa de pesca a la xarxa de transport. Una vegada capturades, les tonyines són transportades a l’Ametlla de Mar, un procés que pot durar fins a 20 dies. Les tonyines pescades durant aquest període permeten al grup treballar durant tot l’any, exportant-ne a més de 30 països.

David Puente, director comercial del Tuna Tour

Experiència sostenible

El Tuna Tour ostenta els segells ‘Biosphere‘ i de ‘Qualitat Mediambiental’ de la Generalitat de Catalunya, fonamentats amb accions mediambientals, socials i econòmiques. Per assolir i mantenir aquests certificats, l’equip va haver de redissenyar tots els protocols i adoptar mesures com la promoció del reciclatge, la reducció de les emissions i el consum d’aigua, la col·laboració social amb el poble, i assegurar la viabilitat econòmica del projecte.

Durant la temporada passada, aquesta experiència va atraure 20.000 visitants, i segons ens explica Puente, “enguany esperem superar aquesta xifra i continuar creixent amb els anys“.

David Puente, director comercial del Tuna Tour

Finalment, vam preguntar a David Puente què el feia sentir més orgullós de participar en el Tuna Tour des de l’organització. Amb un somriure, va respondre “el que més m’agrada és formar part d’aquest projecte amb els companys i tot l’equip, ja que som un equip molt ben avingut”, a més de la satisfacció de poder transmetre els valors que defineixen l’equip.

David Puente, director comercial del Tuna Tour

Redacció L.P.

Enllaços relacionats

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -