14.3 C
Amposta

Els youtubers i instagramers ja han passat de moda, ara són els “tiktokers”

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Redacció/CCMA.- “Playbacks” musicals i coreografies, en vídeos curts i verticals en què imiten els seus ídols. És la fórmula de l’èxit de Tik Tok, una aplicació xinesa que triomfa entre els més joves a tot el món. Amb el seu ampli ventall de cançons, s’ha convertit enla xarxa social preferida dels que marquen tendència a internet. Molts joves ja no volen ser “youtubers” o “instagramers”, prefereixen ser “tiktokers”.

“És una aplicació on hi ha molt bon rotllo”, diu Jan Cutillas, el “tiktoker” més seguit a Catalunya, amb més d’un milió de seguidors dels seus vídeos en què fa esquetxos còmics on interpreta més d’un paper.

Des que l’any passat Tik Tok va fusionar-se amb la seva competidora, Musical.ly, viu un “boom” de nous usuaris. Acaba de superar els 1.000 milions de descàrregues a tot el món i és la xarxa social que més creix, davant d’InstagramFacebook i YouTube. Amb aquest ressò, marques i anunciants han començat a fixar-se en els “tiktokers” com un mercat nou.

El Jan Cutillas amb els seus vídeos d’humor i la Carla amb les seves coreografies s’han acabat professionalitzant, però són conscients que l’aplicació té els seus límits, i estan alerta per no dependre’n massa.

“Com a forma de vida no és estable perquè mai saps quins ingressos tindràs. Potser un mes pots cobrar moltíssim i al mes següent res”, considera la Carla Flila.

La majoria d’usuaris de Tik Tok pertanyen a l’anomenada Generació Z, els que tenen menys de 20 anys. Són els que millor entenen els codis de l’aplicació, amb vídeos musicals que ofereixen multitud d’efectes, i que sovint no superen els 15 segons.

Però no tothom comparteix l’entusiasme per Tik Tok. Per a youtubers com AuronPlay, els continguts de la majoria dels tiktokers són de “vergonya aliena”. Sobretot critica la nova tendència de fer “playbacks” amb frases de pel·lícules, com per exemple “Tres metros sobre el cielo”, en què s’imita l’actor Mario Casas. “Volen semblar sexis, és que no puc amb això, no puc”, diu, “és molt lamentable”.

Per al professor de Comunicació i Xarxes Socials a la UOC, Ferran Lalueza, la reticència s’explica perquè els youtubers “es veuen amenaçats i temen perdre audiència. És l’eterna lluita per atraure l’atenció del públic adolescent, perquè al final el temps que tenim tots és el que és”. Per a Lalueza, cal tenir en compte que “a les xarxes socials les modes són efímeres, i al final plataformes com Facebook o Youtube, que tenen 15 i 14 anys, són l’excepció.”

Seguix llegint l’article: https://www.ccma.cat/324/tik-tok-la-xarxa-social-preferida-dels-mes-joves-te-problemes-de-seguretat/noticia/2917372/

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -