14.3 C
Amposta

Els republicans porten al Congrés una proposta per protegir els consumidors dels fraus en pagaments electrònics

La proposta republicana insta el govern espanyol a defensar el dret dels consumidors a recuperar els diners estafats en les negociacions de la Unió Europea per actualitzar la normativa de serveis de pagament

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El grup d’Esquerra Republicana al Congrés ha presentat una proposició no de llei per reforçar la protecció dels consumidors davant l’increment dels fraus en transaccions financeres en línia. La iniciativa posa el focus en el paper de les institucions financeres i les plataformes digitals, i reclama mesures per garantir el reemborsament de les víctimes.

El senador Jordi Gaseni ha denunciat que «moltes famílies es troben desemparades perquè els bancs defugen la seva responsabilitat, malgrat tenir els mitjans per evitar aquestes estafes». Segons dades del Banc Central Europeu, els fraus en pagaments electrònics van superar els 4.300 milions d’euros el 2022, i les reclamacions al Banc d’Espanya han arribat a nivells històrics.

La diputada Inés Granollers ha exigit que «els bancs assumeixin la responsabilitat de reemborsar els danys causats per estafes, fins i tot quan els pagaments s’han autoritzat sota condicions enganyoses». També ha denunciat que un 37% de les reclamacions al Banc d’Espanya són inadmeses perquè es considera que les entitats financeres no tenen responsabilitat sobre pagaments autoritzats, encara que hagin estat resultat d’enganys sofisticats.

La proposta republicana insta el govern espanyol a defensar el dret dels consumidors a recuperar els diners estafats en les negociacions de la Unió Europea per actualitzar la normativa de serveis de pagament. A més, proposa impulsar campanyes d’educació financera per alertar sobre les estafes digitals, reforçar la supervisió de les plataformes socials i crear un fons de garantia per rescabalar les víctimes.

«La cooperació entre bancs, tecnològiques i institucions financeres és clau per frenar el frau en línia. Hem d’assegurar-nos que totes les parts implicades tinguin incentius per protegir els consumidors», ha conclòs Granollers.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -