14.3 C
Amposta

Els Bons Tortosa han generat a l’octubre compres per valor d’1,3 MEUR

En total es van fer 21.708 compres, de les quals una de cada tres va ser de persones d'altres municipis

El més vist

spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -

La campanya dels Bons Tortosa ha generat un moviment econòmic d’1.324.902,23 euros als comerços, serveis i restaurants de la ciutat. Aquesta xifra supera les previsions inicials, que apuntaven que els 400.000 euros que el govern municipal hi destinava dels pressupostos municipals generarien 1,2 milions d’euros d’impacte econòmic.

A la finalització del període de descomptes, s’havien produït un total de 21.708 compres amb la utilització dels bons. La major part han correspost a persones amb residència a Tortosa (el 66,5%), per la qual cosa una dada destacada és que una part important de les operacions s’han fet per gent d’altres municipis: concretament, una de cada tres persones. “Este era un dels objectius que perseguíem amb la creació dels Bons Tortosa, el d’atraure gent de fora de la ciutat perquè vinguessin a comprar aquí, i les dades ens revelen que ha tingut interès també en altres poblacions cosa que ens permet reforçar la capitalitat comercial de Tortosa”, ha detallat l’alcaldessa, Meritxell Roigé. La majoria de clients de fora de Tortosa corresponen a municipis de les Terres de l’Ebre, amb Roquetes, Amposta i Deltebre com les poblacions amb més compradors. Però també s’han comptabilitzat persones arribades del Camp de Tarragona, de la zona de Castelló i de Barcelona, en major grau, així com de Lleida, Girona i altres punts de l’Estat.

Pel que fa a la tipologia de compres, el gruix més important s’ha fet a botigues de moda: ha concentrat el 17,6% dels bons utilitzats. Segueixen els establiments d’alimentació (13%), tèxtils (12,2%), restauració (11%), calçats (8,9%), i amb percentatges inferiors, electrònica, joguines, perruqueria i estètica, o farmàcia, entre d’altres.

Meritxell Roigé s’ha mostrat satisfeta pel resultat d’aquesta campanya de Bons Tortosa: “era la primera experiència que fèiem, i confiàvem que tindria molt bon resultat. Però ha superat les expectatives i vull agrair a la Cambra de Comerç i a la Federació Tortosa Més la implicació per ajudar-nos a fer-ho possible, així com als 300 comerços i establiments que hi han participat”, ha assenyalat.

Per la seua banda, el president de la Cambra, Sisco Faiges, ha subratllat que, juntament amb la dinamització que han generat els Bons, també han propiciat un avançament pel que fa a la digitalització de les empreses, fet que esdevé, diu, una qüestió important en el futur. La presidenta de la Federació Tortosa Més, Maria José
Ferré, també ha destacat el moviment de l’activitat que ha generat, “i més en un moment que el comerç estava patint encara per les conseqüències de la pandèmia”, i ha agraït el paper de tots els comerços adherits i de la clientela, “que també s’hi ha abocat”, ha apuntat.

Tant Faiges com Ferré han coincidit a demanar que aquesta primera experiència tingui continuïtat durant l’any que ve. En aquest sentit, l’alcaldessa ha detallat que el pressupost amb el qual treballa el govern de Tortosa ja torna a incloure una altra partida de 400.000 euros per poder fer la segona campanya dels Bons: “Esperem poder aprovar el pressupost per poder tornar a fer els Bons Tortosa el 2022, que a més a més estem segurs que funcionarà encara millor, perquè ara molta gent ja sap en què consisteix i com funciona”, ha apuntat Roigé.

Redacció

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -