Aquest dimarts, 11 de febrer, l’ens gestor de la Reserva de la Biosfera, el COPATE, ha portat a terme el setè fòrum d’innovació per a les empreses acreditades amb la marca “Terres de l’Ebre, Reserva de la Biosfera”, un espai de formació que aquest cop s’ha centrat en com afrontar l’estratègia de marca del teixit empresarial en el mercat digital actual.
El fòrum s’ha celebrat al Consell Comarcal de la Terra Alta, a Gandesa, on el vicepresident del COPATE responsable de la Reserva Biosfera, Ferran Rosich, juntament amb la Neus Sanromà, presidenta del Consell, han donat la benvinguda als assistents. “Considero la marca Reserva de la Biosfera molt potent, la qual encara té molta trajectòria per recórrer, així que animo les empreses de la comarca a afegir-s’hi perquè és un reconeixement de prestigi a nivell internacional” ha expressat la Sanromà i ha agraït al COPATE la iniciativa d’organitzar aquests espais de trobada de forma itinerant pel territori. Ferran Rosich ha aprofitat l’ocasió per recordar un dels reptes que té actualment la Reserva, el de promoure la seva ampliació per tal d’incloure la totalitat dels municipis de les Terres de l’Ebre, incorporant així els 7 de la Ribera d’Ebre que van quedar exclosos inicialment. Ha subratllat també que “trobades com aquesta es converteixen en una manera de donar-nos suport, ja que costa trobar un vincle de gestió com a territori i el fet d’apropar els productors fa sortir guanyant la marca Reserva de la Biosfera”.
El seminari ha anat a càrrec de Carles Mera, soci consultor de Vinexus, tècnic en màrqueting i comunicació i formador especialista en e-commerce, e-business i e-consultoria vinculada al sector turístic i agroalimentari. Concretament, en aquesta formació, s’han analitzat les preguntes inicials que tota empresa ha de plantejar-se per afrontar la seva estratègia de marca a la xarxa, així com una pinzellada de conceptes bàsics per començar a dissenyar una estratègia de promo-comercialització 2.0. Tal com ha explicat el Carles Mera durant la jornada a les empreses assistents “Si volem tenir notorietat i un espai en el mercat actual, hem de connectar amb el client, interactuar i adaptar els nostres productes a les seves necessitats.” També, que cal generar complicitats, que el teixit empresarial treballi conjuntament, fugint de la comunicació a les xarxes d’un mateix i una promoció exclusiva dels propis productes. “Hem d’entendre que les xarxes no han de ser el lloc on ens dediquem a informar contínuament sobre allò que fem o sobre nosaltres mateixos, sinó que ens hem de convertir amb un actor important del territori i hem de veure les xarxes com la comunitat que són, de quina manera enamorem als nostres seguidors perquè siguin ells els que parlin de nosaltres.”
L’objectiu d’aquests fòrums és establir un espai permanent de col·laboració público-privada, un espai de trobada entre les empreses acreditades a la marca i l’ens gestor de la Reserva, el COPATE, per tal que les empreses estiguin informades del dia a dia de la Reserva i poder identificar sinèrgies de treball conjuntes, entre empreses i la Reserva i entre les pròpies empreses. També, formar a les empreses en temes concrets i crear una xarxa entre tots els acreditats.
La marca va entrar en vigor al juliol del 2015 i és l’instrument per tal que aquest reconeixement de qualitat territorial fet per la UNESCO es pugui reflectir en la qualitat dels productes i serveis, proporcionant-los un valor afegit, una major visibilitat i una millora en la posició als mercats, tant locals com internacionals. Durant aquests 4 anys en funcionament de la marca s’han acreditat 160 empreses, dos terceres parts del sector agroalimentari.
Redacció – N. A.