14.3 C
Amposta

El 80% de les empreses de transport de viatgers veu perillar la seua continuïtat

El Camp i l’Ebre és un territori amb fort pes del turisme, una particularitat que ha fet patir especialment els transportistes de viatgers

El més vist

La Regió Sanitària Terres de l’Ebre podria encapçalar el desconfinament a Catalunya

El ministeri de Sanitat nega que hagi acceptat la petició de la consellera de Salut, Alba Vergés, perquè Catalunya utilitzi les regions sanitàries i...

La recollida de cirera comença a la Ribera d’Ebre amb millors previsions que l’any passat

La recollida de la cirera, que obre la campanya de la fruita dolça a la Ribera d'Ebre, ha començat amb retard per les pluges...

La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre és la menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya

Les Terres de l'Ebre són la regió menys afectada pel coronavirus de tot Catalunya. La baixa densitat de població ha beneficiat el territori ebrenc...

L’ICS Terres de l’Ebre crea una Unitat domiciliària per recollir mostres per a PCR

La Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, arran de la COVID-19, ha constituït la Unitat de Recollida de Mostres, integrada per...
- Advertisement -
- Advertisement -

El 80% de les empreses de transport de viatgers de Tarragona veu perillar la seua continuïtat. És una de les dades negatives que recull una enquesta interna de la Federació d’Autotransport de Tarragona (FEAT), sobre una mostra representativa de les més de 700 empreses afiliades, amb una flota d’uns 5.000 vehicles associats. L’enquesta posa de manifest que la facturació s’ha reduït, de mitjana, un 37,5%, un percentatge que s’enfila fins al 90% en el sector del transport de viatgers, el més castigat durant la pandèmia. Un 72% de les empreses d’aquest sector ha hagut de fer acomiadaments. La FEAT vol rellançar l’entitat i incrementar l’activitat després dels mesos de confinament. El sector està en peu de guerra amb els nous criteris de la ITV.

La federació vol iniciar una nova etapa per prestigiar la feina que fa el sector del transport de passatgers i mercaderies a les comarques de Tarragona. El president de la federació, Francesc Domènech, ha remarcat, en roda de premsa aquest dimarts, que la crisi sanitària ha posat en evidència quins sectors són absolutament necessaris i quins no, i que cal donar a conèixer a la ciutadania el paper del transport, un sector sovint “incomprès” i “ignorat”, ha dit. Per revertir aquesta percepció negativa, la FEAT ha actualitzat la imatge corporativa i ha engegat una campanya promocional, a través d’anuncis a les xarxes, a fi de projectar-se millor.

Per copsar la realitat del sector, la FEAT ha dut a terme una enquesta interna a través de la qual s’ha pogut saber que el transport de passatgers -autobusos d’escolars, turistes, treballadors, etc.- ha estat el més “durament colpejat” durant la pandèmia, segons ha exposat el director de l’ens, Josep Lluís Aymat. Així, si la reducció de la facturació en transport de mercaderies ha estat del 29%, en passatgers ha caigut fins al 90%, de mitjana. El 76% d’aquestes empreses -habitualment petites, amb tres o quatre vehicles de mitjana- ha presentat un ERTE i el 72% ha acomiadat treballadors. Un 80% veu perillar la seua pervivència com a empresa.

“Són dades esfereïdores”, diu Aymat. “Això ja no es pot considerar crisi, sinó catàstrofe”, afegeix. Als enquestats també se’ls ha preguntat per mesures que podrien ajudar a rellançar el sector i tots ells ha coincidit en dues accions: baixada d’impostos i ajuts directes a fons perdut per part de la Unió Europea. El Camp i l’Ebre és un territori amb fort pes del turisme, una particularitat que ha fet patir especialment els transportistes de viatgers de les comarques tarragonines. Si la dependència al sector turístic ha resultat negatiu, l’altra cara de la moneda ha estat la indústria química, amb un millor comportament, contribuint a l’activitat del sector.

Recurs per la ITV

També en la defensa del sector del transport, la FEAT interposarà aquesta setmana un recurs contenciós davant del Tribunal Suprem contra els nous criteris que aplica la Inspecció Tècnica de Vehicles, ja que ara no es comptabilitza el període de validesa des que el vehicle passa favorablement la inspecció, sinó des de la data de la darrera inspecció que consti en la fitxa tècnica. “Cal donar un cop de puny sobre la taula, volem que es torni al criteri anterior i es dialogui amb els sectors afectats”, sosté Aymat. Les empreses de transport porten els vehicles en una ITV a la N-340 al terme de Reus. “Està tot col·lapsat i hauríem de tenir prioritat per poder fer serveis a Europa”, conclou.

Font: ACN

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Anunci -

Actualitat

Augmenten a 15 els brots a les Terres de l’Ebre

Aquest dissabte, 8 d'agost, el Departament de Salut ha informat que a les Terres de l’Ebre hi ha catorze brots de coronavirus. Anteriorment n'hi...

Extingeixen un camió que ha quedat totalment cremat a l’AP-7 a l’altura de l’Ametlla de Mar

Quatre dotacions de bombers han extingit aquesta matinada el foc que cremava un camió a l'AP-7 a l'Ametlla de Mar. Els Bombers han rebut...

Les activitats de lleure de la Ribera d’Ebre han fet gaudir més de 500 nens i joves

Com cada any, a finals de juny van iniciar-se les primeres activitats de lleure a diversos municipis de la Ribera d’Ebre. Aquest any però,...

Amposta aprova encomanar alguns serveis del Centre de Tecnificació Esportiva a Amposta Serveis Municipals

El ple extraordinari celebrat aquest passat divendres 7 d’agost al matí va aprovar, per unanimitat, encomanar part dels serveis del Centre de Tecnificació Esportiva...

Comença l’edició més audiovisual del cicle Ebre, Art & Patrimoni

Tornar a conèixer, visitar i rellegir la relació del patrimoni amb la societat a través de l'audiovisual. Durant els mesos d'agost i setembre, la...
- Anunci -
- Anunci -