14.3 C
Amposta

El 061 amplia la gestió de les urgències fora de l’horari habitual dels CAP de les Terres de l’Ebre

A partir del 21 de juliol entra en funcionament el 061 com a número preferent per l’activació de les urgències mèdiques i s’implantarà al Baix Ebre, al Montsià, a la Ribera d’Ebre i a la Terra Alta

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

Dimarts, 21 de juliol, entra en funcionament el 061 com a número preferent per l’activació de les urgències mèdiques d’atenció primària fora de l’horari d’obertura dels CAP. D’aquesta manera, a partir de les 21 h i fins a les 8 h, els usuaris s’han d’adreçar al 061 CatSalut Respon. Aquesta variació suposa la substitució del número d’urgències dels centres sanitaris pel telèfon 061 CatSalut Respon. A més de l’horari dels dies laborables, el 061 per a l’activació d’urgències mèdiques d’atenció primària també estarà en funcionament les 24 hores els caps de setmana i els festius.

A les Terres de l’Ebre hi haurà 6 punts de gestió del 061 que es trobaran ubicats a Sant Carles de la Ràpita, Amposta, Deltebre, l’Aldea, Móra la Nova i a Tortosa Est. Marcant el telèfon 061, un equip de més de 30 professionals de l’atenció primària de l’ICS a les Terres de l’Ebre, format per teleoperadors/es, infermers/es i metges/ses, s’encarregarà de resoldre qualsevol dubte, consulta o problema de salut, directament o mobilitzant els recursos d’urgència (metge o infermera de capçalera) o emergència (unitats del SEM) més adients pel malalt.

Aquest canvi permet assegurar una resposta immediata de totes les trucades, l’assignació del recurs sanitari més adequat a la demanda que fa el ciutadà, alhora que augmenta la qualitat de l’assistència rebuda telefònicament, ja que els professionals del 061 CatSalut Respon poden accedir a les dades mèdiques del pacient en el moment de la trucada, a través de la Història Clínica Compartida (HC3).

L’entrada en funcionament d’aquest servei no comporta cap altre canvi en l’organització i dispositius sanitaris del territori. Es mantenen els horaris de funcionament dels centres, els telèfons habituals de contacte, el nombre de metges i infermers encarregats de fer l’atenció a domicili i la forma en què s’activarà la seva mobilització.

Així mateix, es pot accedir al servei 061 CatSalut Respon a través del telèfon intel·ligent descarregant l’app 061 CatSalut Respon. Si es truca a través d’aquesta aplicació, el 061 reconeix la vostra localització i, si també hi incloeu el número de la targeta sanitària, les vostres dades de salut en el mateix moment de la trucada. L’APP també ofereix informació d’interès, la localització dels equipaments sanitaris, les farmàcies de tot Catalunya, així com vídeos de primers auxilis. El 061 CatSalut Respon està al vostre servei les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Redacció – R. T.

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -