14.3 C
Amposta

Educació permetrà aprovar el batxillerat amb assignatures suspeses sempre que la nota mitjana sigui l’aprovat

La repetició serà excepcional i es podrà passar de curs tot i que no s'hagin superat totes les matèries

El més vist

- Advertisement -
- Advertisement -

El Departament d’Educació ha aprovat unes instruccions sobre el batxillerat que estableixen que es podrà obtenir el títol amb assignatures suspeses sempre que la nota mitjana sigui l’aprovat. Segons el document, els equips han d’adoptar les decisions de manera “col·legiada i s’han de basar en l’evolució de l’alumne en conjunt, la maduresa acadèmica i les competències corresponents”. La repetició serà “excepcional” i no dependrà només de si hi ha matèries sense superar. Aquest document va en la línia del que ja es va aplicar a final de curs passat, atenent les noves circumstàncies provocades per la pandèmia. S’estableix un mínim de presencialitat del 50%, que es pot incrementar en cas d’alumnat vulnerable.

Al marge de la qüestió de la repetició de curs i de l’obtenció de la titulació, el document sobre el batxillerat remarca que cal garantir la docència de forma que el grup d’alumnes realitzi en conjunt un mínim del 50% de les hores de forma presencial al centre. Les activitats que es desenvolupin en les diferents modalitats hauran d’estar planificades i connectades, coordinant-se de forma contínua.

En els casos particulars dels batxillerats de centres amb molt alumnat vulnerable, es considerarà poder incrementar la presencialitat per sobre de l’establert en aquestes instruccions.

Serà possible establir cicles bisetmanals o mensuals que equilibrin el nombre de sessions presencials a les que assisteix tot l’alumnat del grup en l’alternança presencial.

El professorat no haurà de duplicar la jornada laboral

Educació insisteix que és “imprescindible” tenir un model d’organització que permeti “l’encaix de les dues modalitats, respectant l’horari de dedicació” dels professors. “El professorat no ha de duplicar la jornada laboral”, apunta.

L’avaluació haurà de ser flexible i continua. Caldrà adaptar els criteris i explicar-los a l’alumnat, preveient propostes que permetin millorar en el segon trimestre. Les juntes d’avaluació poden aplicar els mecanismes de funcionament a distància.

 

Redacció- X.LL

- Anunci -
- Anunci -

Més articles

- Anunci -

Actualitat

- Anunci -
- Anunci -